شناسایی آنفلوانزای مرغی در تمامی ایالت های آمریکا

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش جدید وزارت کشاورزی ایالات متحده، آنفولانزای مرغی بسیار مسری تا روز شنبه به بیش از ۳۰ ایالت در این کشور سرایت کرده است اما به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، خطر این ویروس برای سلامت عمومی جوامع انسانی کم است.

وزارت کشاورزی آمریکا در بیانیه ای تایید کرد که آنفولانزای مرغی به یک مرغداری تجاری در منطقه لنکستر و یک گله مرغ خانگی در یوتا گسترش یافته است.

داده های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا نشان می دهد که این ویروس تقریبا در تمامی ایالت ها شیوع یافته است. خوشبختانه در حالی که این ویروس در بین ۲۷ میلیون پرنده ساکن آمریکای شمالی منتشر شده هنوز هیچ مورد انسانی از ابتلا به ویروس H5N1  دیده نشده است.

مقامات بهداشتی آمریکا قبلاً اعلام کرده بود که سویه‌های فعلی فاقد تغییراتی هستند که در سویه‌های قبلی که خطر ابتلا به عفونت و بیماری شدید را افزایش می ‌دهد، دیده می ‌شد.

به گزارش سیناپرس، کیت گروسیچ، سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در این رابطه اعلام کرد: بر اساس تجربه قبلی مرتبط با ویروس‌های آنفولانزای پرندگان H5N1 و آنچه در مورد این گروه از ویروس‌ه ا از داده‌های اپیدمیولوژیک و توالی ژنتیکی موجود شناخته شده است ، نوع فعلی آنفولانزای پرندگان خطر کمی برای سلامتی عمومی دارد. 

گفتنی است در ماه ژانویه امسال یک مورد انسانی ابتلا به آنفولانزای پرندگان در انگلیس گزارش شده بود. یکی از تبعات گسترش این ویروس در مزارع آمریکای شمالی، گران شدن محصولاتی مانند مرغ و تخم و مرغ است  و بر این اساس قیمت محصولات فوق در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته ۴۴ درصد افزایش یافته است.

محققان دانشگاه مینه‌ سوتا به مردم توصیه می کنند تا زمانی که ویروس در حال گردش است، به پرندگان وحشی نزدیک نشده، آن ها را لمس نکرده و به این جانوران غذا ندهند.

مترجم: زهرا همراز
منبع: upi
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا