تقویت سیستم ایمنی به کمک مهندسی گلبول های قرمز

به گزارش سیناپرس، درمان‌ها و فناوری ‌های جدید واکسن برای کنترل همه ‌گیری کرونا و آماده‌ سازی برای شیوع‌ های آتی حیاتی هستند، زیرا ویروس کرونا همچنان در حال تکامل و جهش است.

فیزیکدانان، شیمی ‌دانان و ایمونولوژیست ‌ها در دانشگاه مک مستر در همیلتون کانادا در یک مطالعه تجربی برای تغییر گلبول ‌های قرمز خون برای انتقال عوامل ویروسی که می ‌توانند سیستم ایمنی را برای محافظت از بدن در برابر کرونا تحریک کنند، همکاری کرده ‌اند. 

به گزارش سیناپرس، این روش جدید که در مطالعات بررسی شده است یک رویکرد منحصر به فرد برای واکسیناسیون محسوب می شود. در این روش غشای گلبول ‌های قرمز با پروتئین‌های اسپایک کرونا جایگزین شده‌ اند که سپس ذرات ویروس ‌مانندی را شکل می ‌دهند که سیستم ایمنی را فعال کرده و آنتی ‌بادی تولید می‌ کند.

مایکل راینشتادتر (Maikel Rheinstadter) پروفسور دانشگاه مک مستر کانادا می گوید که روش های ساخت واکسن که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است باعث واکنش های شدید سیستم ایمنی شوند و پاسخ های کوتاه مدتی داشته باشند. 
این مطالعه تجربی نشان داده است که سلول ‌ها را می ‌توان با دوز زیادی از پروتئین ‌های ویروسی بارگیری کرد، اما احتمالاً عوارض جانبی کمی ایجاد کرده و روش جدید را نسبت به سایر گزینه‌ های واکسن قابل تحمل‌ تر و مؤثرتر می ‌کند.به گزارش سیناپرس، این روش در اصل یک پاسخ ایمنی را بدون استفاده از مواد ژنتیکی ایجاد می کند. گفتنی است که طبق اعلام پژوهشگران، این فناوری را می‌ توان با واکسن ‌های انواع ویروس‌های جدیدی که ممکن است در آینده ظاهر شوند، تطبیق داد. 
این تکنیک اولین بار زمانی گزارش شد که راینشتادتر و تیم تحقیقاتی او گلبول ‌های قرمز خون را تغییر دادند تا داروها را به سرتاسر بدن برسانند، که می ‌تواند عفونت‌ ها را هدف قرار داده یا بیماری ‌های فاجعه ‌باری مانند سرطان یا آلزایمر را درمان کند.
به گزارش سیناپرس، پروفسور راینشتادتر در این باره توضیح می دهد که این روش سلول های خونی ما را هوشمند می سازد. ما از سلول ‌های خودمان مانند نانو روبات ‌ها در داخل بدنمان استفاده می‌ کنیم که هرگاه بیماری را ببینند، می ‌توانند با آن مبارزه کرده و آن را نابود کنند.

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: archyde

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا