چرا پنیر پیتزا کش می آید؟

به گزارش سیناپرس، شاید کمتر ماده غذایی را بتوان پیدا کرد که به اندازه پنیر پیتزا قابلیت ارتجاعی و کش آمدن داشته باشد. این ویژگی در کنار طعم و مزه بسیار لذیذ این ماده غذایی، آن را به عنوان یک ترکیب مطبوع معرفی می کند که می تواند اشتهای هر فردی را تحریک کند. بسیاری از فعالان حوزه تبلیغات از این ویژگی پنیر پیتزا و تاثیر خوشایند کش آمدن آن بر ذهن مخاطبان استفاده کرده و تقریبا تمامی تبلیغات پیتزا و پنیر پیتزا بر این موضوع تمرکز دارد. 
حال ممکن است از خود این سوال را بپرسید که چرا پنیر پیتزا کش می آید و دلیل این ویژگی خاص در ماده غذایی فوق چیست؟ از نظر علمی، شیر حاوی پروتئین هایی است که از زنجیره های مارپیچ مولکولی تشکیل شده اند. در فرایند تهیه و ساخت پنیر، این پروتئین‌ ها در حین دلمه شدن شیر از هم جدا می ‌شوند تا ماده ای جدید به نام کشک درست شود.

به طور طبیعی برای ساخت انواع پنیر پیتزا از حجمله در فرایند ساخت پنیر موتزارلا، سازندگان، کشک ها را در آب گرم و شور قرار می دهند. این کار پروتئین های موجود در شیر را باز می کند و آنها را به رشته های بلنید تبدیل می کند که سپس در فرایند تولید پنیر پیتزا  به طور مکرر فشرده و کشیده می شوند.به گزارش سیناپرس،این روند  باعث می‌شود تا رشته ‌ها در یک ردیف قرار گیرند و به این ترتیب قوام رشته ‌ای معروف پنیر پیتزا ایجاد می شود.
به گزارش سیناپرس، در خاتمه توصیه می شود که همواره به یاد داشته باشید پنیر پیتزا اگرچه ماده غذایی بسیار خوشمزه و تحریک کننده  اشتها است اما دارای چربی و کالری بالایی بوده و مصرف زیاد آن می تواند باعث اضافه وزن و چاقی شود. بنابراین بهتر است از این غذای خوشمزه در حد اعتدال استفاده کنید.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: sciencefocus

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا