مصرف گوشت حیوانات ویرایش ژنتیکی شده بی خطر است

به گزارش سیناپرس، به نظر می رسد استفاده از محصولات دامی تراریخته با روش های مجاز، یک قدم به مصرف عمومی نزدیک تر شده است، زیرا روز گذشته دکتر استیون ام. سولومون، مدیر مرکز دامپزشکی سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا، در یک کنفرانس خبری گفت: این سازمان استفاده از گوشت گاوهای اصلاح ژنتیکی شده را تائید کرده و ما انتظار داریم که تصمیم ما توسعه دهندگان دیگر را تشویق کند تا محصولات بیوتکنولوژی حیوانی را در این زمینه به سرعت در حال توسعه، معرفی کنند. وضع قوانین و استانداردهای بهداشتی در حوزه حیوانات دستکاری شده ژنتیکی می تواند خطرات بالقوه این مسیر را کاهش داده و اجازه دهد محصولات با کیفیت و سالمی وارد بازارهای مصرفی شوند.
به گزارش سیناپرس، گاو هایی که توسط مجموعه Recombinetics ایجاد شده اند، سومین حیوان تغییر یافته ژنتیکی هستند که پس از ماهی آزاد و خوک برای مصرف انسان در این کشور تایید شده اند. پیش از این بسیاری از غذاهای دیگر، از جمله سویا و ذرت، با مواد اصلاح شده ژنتیکی ساخته می شوند.

این گاوها دارای ژن هایی بودند که با فناوری به نام CRISPR تغییر کرده بودند تا پوشش های کوتاه و صافی داشته باشند که به مقاومت در برابر هوای گرم کمک می کند. به گزارش سیناپرس، گاوهایی که تحت فشار گرما قرار ندارند ممکن است وزن بیشتری پیدا کرده و تولید گوشت بیشتری را به همراه داشته باشند.

این شرکت هنوز اعلام نکرده است که مردم یا رستوران‌ها چه زمانی می ‌توانند گوشت گاو را بخرند، اما سازمان غذا و دارو  گفته است که این محصول می ‌تواند تا دو سال آینده به بازار برسند.

برخلاف ماهی قزل آلا و خوک، گاوها مجبور نبودند پروسه تایید طولانی را طی کنند. سازمان غذا و دارو در این رابطه  گفت که گاو ها از این امر مستثنی هستند زیرا ساختار ژنتیکی آنها مشابه سایر گاوهای موجود است و این ویژگی را می توان به طور طبیعی در برخی از نژادها یافت.

به گزارش سیناپرس، گرگ جاف، کارشناس بیوتکنولوژی در مرکز علوم در منافع عمومی، گفت که سازمان غذا و داروی آمریکا به صراحت اعلام کرده است که تمام حیوانات ویرایش شده ژنی را از پروسه تایید طولانی معاف نخواهند بود.

کارشناسان باید شرایط این حیوانات را برای چندین نسل دنبال کنند تا مشکلات و خطرات احتمالی موجود در این حوزه را تشخیص دهند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا