عضله قویتر، خطر مرگ کمتر

به گزارش سیناپرس، نتایج تحلیل های اخیر پژوهشگران پزشکی-ورزشی بریتانیایی نشان داد که انجام ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت تقویت عضلات در هفته می تواند خطر مرگ ناشی از بیمارهای قلبی، دیابت، سرطان و سایر علل را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. 

به گفته محققان، این نتیجه مستقل از هرگونه ورزش هوازی مانند پیاده روی، شنا، دویدن یا دوچرخه سواری است. تجزیه و تحلیل داده‌های ۱۶ مطالعه که همگی در ۱۰ سال گذشته و بیشتر در ایالات متحده انجام شده است، نشان داد که فعالیت‌های تقویت عضلانی خطر مرگ به هر دلیلی را بین ۱۰ تا ۱۷ درصد کاهش می ‌دهد.

به گفته محققان، فعالیت‌های تقویت ‌کننده ماهیچه‌ ها مانند وزنه ‌برداری، بدنسازی، فعالیت های بدنی سنگین مانند باغبانی و از جمله حفاری و بیل زدن نیز می تواند خطر مرگ ناشی از بیماری‌ های قلبی و سکته مغزی و همچنین دیابت و سرطان ریه را به میزان مشابهی کاهش ‌دهد. 

به گزارش سیناپرس، علاوه بر این، ترکیب تقویت عضلات و فعالیت های هوازی منجر به کاهش ۴۰ درصدی خطر مرگ به هر دلیل و ۴۶ درصدی در خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی می شود.

به گفته محققان، اگرچه فعالیت های تقویت عضلانی به تنهایی خطر مرگ ناشی از انواع سرطان ها را تا ۲۸ درصد کاهش می دهد، اما احتمال مرگ ناشی از انواع خاصی از این بیماری از جمله سرطان روده، کلیه، مثانه یا پانکراس را کاهش نمی دهد.

هاروکی موما (Haruki Momma) یکی از پژوهشگران این مطالعات و مدرس پزشکی و علم در ورزش در دانشگاه توهوکو در سیریوماچی گفت: انجام فعالیت‌های تقویت ‌کننده عضلات، مستقل از فعالیت‌های هوازی، فواید سلامتی زیادی دارد.

موما در ادامه افزود: همچنین مهم است که فعالیت ‌ها بر تمام گروه‌های عضلانی اصلی مانند پاها، باسن، پشت، سینه، شکم، شانه‌ها و بازوها کار کنند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که فعالیت بدنی می تواند خطر مرگ قابل پیشگیری را در افراد مسن کاهش دهد.به گزارش سیناپرس، اما بر اساس مطالعات اخیر، کمبود فعالیت بدنی می تواند خطر عود بیماری را در بازماندگان سرطان افزایش دهد.

در این راستا، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها و چندین انجمن حرفه ای پزشکی فعالیت های منظم تقویت عضلات را برای بزرگسالان توصیه می کنند. این ورزش ها شامل نمونه ‌هایی از تمرین ‌های تقویت ‌کننده عضلانی شامل بلند کردن وزنه، کار با کش های نواری مقاومتی، دراز و نشست و اسکات است.

به گزارش سیناپرس، مطالعات قبلی نشان داده است که افزایش فعالیت های تقویت کننده عضلات می تواند طول عمر را افزایش دهد، اما به گفته محققان دوز یا مقداری که بیشترین فایده را دارد ناشناخته باقی مانده است.

به گفته محققان، بررسی داده ها نشان داد که درگیر شدن ۶۰ دقیقه در هفته با فعالیت های تقویت عضلات منجر به کاهش بسیار چشمگیر خطر مرگ می شود. در انتها گفتنی است که پژوهشگران توصیه می کنند که انجام حجم بیشتر فعالیت های تقویت کننده عضلات ممکن است به احتیاط نیاز داشته باشد.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: upi
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا