اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به جهاد تبیین نیاز دارد

وحید آرایی در نشست دانشگاه فرهنگیان کشور که به منظور افتتاحیه اندیشکده تربیتی بسیج اساتید آن دانشگاه برگزار شد، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با گذشت بیش از ۱۰ سال از ابلاغ، درصد اندکی از آن اجرایی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه عملیاتی و ساختار مناسب برای اجرای سند تحول خاطرنشان کرد: اجرای کامل ۶ زیرنظام این سند یعنی؛ برنامه درسی، تربیت معلم و تامین منابع انسانی، راهبری و مدیریت مالی، تامین فضا و تجهیزات، پژوهش و ارزشیابی باید برای همه سطوح آموزش و پرورش به ویژه مدیران و معلمان تبیین شود.  

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور درباره چالش ­های موجود سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: تاخیر چند ساله در تهیه زیرنظام های سند، کلی بودن متن زیرنظام ها، فقدان تهیه سازوکار همکاری سایر دستگاه ها و تبیین نشدن صحیح سند از جمله مشکلات موجود در اجرای سند است.

مسوول اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبردنگاری سازمان بسیج اساتید کشور بر جهاد علمی مساله محور و نقش اندیشکده های نهضت استادی بسیج در این زمینه تاکید کرد و گفت: اندیشکده ها باید با تولید بسته سیاستی به حکمرانان در سیاستگذاری نظام مسایل کشور کمک کنند.  

آرایی ادامه داد: اندیشکده تربیتی بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان با تبیین درست و ارایه راهکارهای عملیاتی باید به طور جدی به اجرای سند تحول کمک کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا