لوگوی گوگل به مناسبت سال نو قمری تغییر کرد

 امروز، سه شنبه، آغاز سال نو قمری است. در این روز که به عنوان سال نو چینی نیز شناخته می‌شود، سال گاو به پایان می‌رسد و سال ببر آغاز می‌شود. از این تعطیلات به عنوان بهار در چین نیز یاد می‌شود.

گوگل نیز با تغییر لوگوی خود به یک ببر به استقبال سال نو می‌رود. در برخی فرهنگ‌های آسیایی ببر، پادشاه جنگل در نظر گرفته می‌شود و بنابراین متولدین این سال شجاع و رهبر در نظر گرفته می‌شوند.

در لوگوی گوگل می‌توان شکوفه‌های هلو، غذاهای سنتی که نشان دهنده خوش شانسی هستند و فانوس‌های چینی که نمادی از شادی و امید هستند را نیز می‌توان مشاهده کرد.

برخلاف تعطیلات مرتبط با تقویم میلادی، تقویم سنتی چین روزهای سال را با توجه مراحل ماه تنظیم می‌کند.

ناسا نیز به این مناسبت با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود سال نو قمری را تبریک گفته است.

ناسا در توضیح این عکس نوشت: سال نو قمری به تمام کسانی که آن را جشن می‌گیرند، مبارک.

جشن‌های سال نو قمری از اولین ماه نو در تقویم قمری که امسال یکم فوریه بوده است آغاز می‌شود و تا جشن فانوس(Lantern Festival) در روز پانزدهم سال قمری جدید ادامه می‌یابد.

در این تصویر هلال باریکی از ماه بر فراز اقیانوس هند از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی دیده می‌شود. ماه نه تنها زیبا است بلکه به تنظیم جزر و مد زمین کمک می‌کند و به طور غیر مستقیم آب و هوای زمین را تعدیل می‌کند.

نظریه اصلی در مورد نحوه شکل‌گیری ماه آن است که یک جرم آسمانی به اندازه مریخ در حدود ۴.۵ میلیارد سال قبل به زمین برخورد کرده و باعث ایجاد یک زباله فضایی بزرگ شده است. ماه در فاصله ۳۸۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتری از زمین قرار دارد و حدود ۳۰ سیاره هم‌اندازه زمین می‌تواند بین ما و این قمر قرار بگیرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا