صدمات مشابه در زنان و مردان اثرات متفاوتی برجای می گذارد

دانشمندان به تازگی در تحقیقات گسترده ای به بررسی شرایط پس از وقوع رخدادهای منتهی به آسیب دیدگی در افراد پرداخته اند. در این تحقیقات مشخص شده است که اثرات یاد شده بر اساس جنسیت فرد می توانند متفاوت باشند. در این تحقیقات که در دانشگاه میشیگان به انجام رسیده است، تعداد 148 ورزشکار فعال در سطح دانشگاهی به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شدند. البته این گروه در 11 رده و ورزش های مختلف به فعالیت مشغول بوده اند.

نتایج این تحقیقات نشان داده است که بانوان پس از روبرو شدن با صدمات، نسبت به آقایان نشانه های شدیدتری را از خود بروز می دهند و عملکرد آنها در آزمایش های ادراکی پس از صدمه نیز به مراتب ضعیف تر است. برای به دست آوردن این نتایج، متخصصان دست به آزمایش هایی زدند که شامل بررسی وضعیت عملکرد مغز بوده و حتی میزان سرعت پاسخ دهی مغز این افراد را نیز می سنجید.

کاترین ال اوکانر به عنوان سرپرست این تیم تحقیقاتی درباره نتایج فعالیت تیم خود می گوید: «تفاوت عملکرد در بین زنان و مردان می تواند موضوعی مهم و جذاب برای ورزشکاران، مربیان، تمرین دهندگان و پزشکانی که می خواهند پروتوکل بازپروری را بر روی ورزشکاران اعمال کنند باشد.»

میزان 45 درصد از این جامعه آماری را بانوان تشکیل می دادند که از این میان 51 درصد آنها مشغول به فعالیت در ورزش های دارای برخورد فیزیکی بودند و 24 درصد از آنها نیز تجربه برخورد منتهی به صدمه را داشتند. در این بررسی ها مشخص شده است که به صورت کلی بانوانی که در با صدمات روبرو شده بودند، به مراتب نسبت به آقایان از نشانه های سنگین تری رنج می برند و میزان هوشیاری ادراکی آنها در آزمایش ها نیز به مراتب پایین تر از جنس مخالف بوده است.

منبع

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا