مراقب علامت هشداردهنده در زیربغل و گردن باشید

به گزارش سیناپرس به نقل از express، دیابت یکی از چالش برانگیزترین بیماری های درمان نشده در قرن 21 است. شناسایی اولیه بیماری به طور بالقوه ای می تواند از بروز عوارض بیماری در مراحل بعدی جلوگیری کند. دیابت با نشانه های مختلفی ممکن است خود را نشان دهد که توجه به آنها به تشخیص زودهنگام بیماری کمک می کند. 
دیابت به دلیل افزایش بیش از حد چاقی در دنیا روز به روز در حال افزایش است و در صورتی که علائم آن تحت کنترل باشد، مشکل خاصی رخ نمی دهد اما زمانی که از کنترل خارج می شود، ممکن است بیماری های دیگری را هم مانند بیماری های قلبی را به دنبال داشته باشد. 
انجمن دیابت آمریکا اعلام کرده است که بروز نشانه هایی روی گردن و زیربغل می تواند علامت خطری برای بالا بودن میزان قند خون باشد. 

به گزارش سیناپرس، یک نوع بیماری دیابت به دلیل حمله اشتباه سیستم ایمنی بدن به سلول های پانکراس رخ می دهد که تولیدکننده انسولین هستند. دیابت نوع 2 که معمولا در میانسالی بروز می کند، معمولا در افرادی با اضافه وزن بروز می کند که طی آن، بدن نسبه به انسولین واکنشی نشان نمی دهد. 

تنظیم غیرعادی انسولین منجر به افزایش سطح قند خون می شود که خطر ابتلا به حملات قلبی، نابینایی و مشکلات کلیوی را افزایش می دهد. هر دو نوع دیابت ممکن است در مراحل مختلف زندگی و به دلایل مختلفی بروز کنند. 

به گزارش سیناپرس، نخستین علائمی که حکایت از افزایش قند کنترل نشده در بدن دارد، در اطراف زیربغل و گردن بروز می کنند. انجمن دیابت آمریکا هشدار می دهد زمانی که میزان قند خون افزایش می یابد، نواحی خاصی از پوست مانند گردن، دست ها، زیربغل، صورت و دیگر نواحی که پوست نرم و نازکی دارند، ضخیم و زمخت می شود.
این تغییرات پوستی به عارضه «آکانتوز» معروف است که می تواند نشانه مقاومت انسولینی در بدن باشد. این عارضه شامل تکه های تیره ای است که معمولا روی پوست زیربغل، گردن و کشاله ران و غیره شکل می گیرد. این علامت، یک نشانه زمینه است که باید مورد بررسی قرار گیرد. 
در این عارضه، پوستی که تیره شده حالت مخملی به خود می گیرد و حتی گاهی می توان آن را در ناحیه زانوها مشاهده کرد. به گفته محققان، آکانتوز در افراد چاق و افرادی که ترشح انسولین بیش از حد دارند، بیشتر ایجاد می شود. در این عارضه حتی ممکن است تکه های کوچکی از پوست اضافی هم در قسمت های چین و چروک های پوستی ایجاد شود. 
 

مترجم: پروانه غفاری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا