تجهیزات جنگی جدید روسیه در سوریه آزمایش می شود

به گزارش سیناپرس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در یک مصاحبه اختصاصی با کانال یوتیوب Solovyov-Live  به طور رسمی اعلام کرد که تمام سیستم های جدید و سلاح های طراحی شده توسط ارتش روسیه در عملیات های ضد تروریستی در سوریه مورد آزمایش قرار گرفته اند.
 وی با بیان این موضوع تاکید کرد: ما تاکنون در سوریه بیش از ۳۲۰ نوع از انواع سلاح های جدید خود را آزمایش کرده ایم. 

وزیر دفاع روسیه ضمن اعلام موضوع فوق به صراحت افزود:  در واقع، ما تمام سلاح هایمان را در این کشور آزمایش کرده ایم و تنها نسخه سلاح های ساده ای که درک عملکرد آن ها آسان بوده و نیازی به ازمایش نداشتند  را در این عملیات ها به کار نبردیم.

سرگئی شویگو با اشاره به این موضوع که صنایع  دفاعی روسیه طی این مدت به طور قابل توجهی موقعیت های خود را تقویت کرده است، اضافه کرد: برای دستیابی به این منظور، برنامه مدرن سازی صنعت دفاعی به تصویب رسیده و بودجه مرتبط با آن به  شرکت ها ارائه شد.

به گزارش سیناپرس، وزیر دفاع روسیه همچنین در این مصاحبه اعلام کرد که با توجه به موقعیت استثنایی فوق، تحویل جدیدترین سلاح های به نیروهای نظامی روسی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

به باور عالی ترین مقام نظامی روسیه، الزامات برآورده ساختن طرح تدارکات دفاعی طی این دوره زمانی به طور چشمگیری افزایش یافته است. وی در این رابطه گفت: در طول نه سال گذشته، ما ۱۵ هزار و ۵۰۰  سیستم سلاح برای نیروهای زمینی خود دریافت کرده ایم.

در سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲  ما در بهترین حالت تنها بین ۱۰ تا ۱۹  هواپیما را طراحی کردیم ولی در حال حاضر ما قادر هستیم که سالانه ۱۴۰ الی ۱۵۰هواپیما را دریافت کنیم. در حقیقت شرایط موجود، برای ما سبب ایجاد موقعیتی متفاوت شده است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا