سیستم خدمات دهی حمل و نقل جاده ای کشور نا منظم است

اسماعیل بیاتی، مدیرعامل شرکت جامع حمل و نقل «بی تیک» در گفتگو با سیناپرس با اشاره به اهمیت یکجایی ارائه خدمات سیستم حمل و نقل به عموم مردم گفت: سیستم خدمات دهی حمل و نقل جاده ای کشور نا منظم و پراکنده است؛ به گونه ای که خدمات مختلفی در شهرها به مردم ارائه می شود؛ اما افراد در انتخاب روند سفر دچار سردرگمی می شوند. برای مثال اگر شخصی بخواهد از شهری به شهر دیگر برود انتخاب های متعددی پیش رویش قرار دارد. از سفر با خودرو، اتوبوس، مینی بوس تا هواپیما و قطار را برای انتخاب دارد. تا کنون سامانه ای وجود نداشته است که خدمات حمل و نقل مسافرتی را یکجا در اختیار افراد قرار دهد.   

وی ادامه داد: در کل جای خالی سامانه ای که خدمات شرکت های حمل و نقل را در بحث سفر به صورت یکجا ارائه دهد به شدت حس می شد. اکنون سامانه حمل و نقل بی تیک این امکان را به مردم می دهد که بتوانند برای سفر خود انتخاب های راحت تری داشته باشند. 

وی افزود: در بی تیک مردم می توانند تمامی خدمات را یک جا ببینند و بهتر تصمیم بگیرند. امکان مهم دیگری که بی تیک به کاربران می دهد در راستای ورود به مکانی جدید است. به عبارت دیگر زمانیکه افراد وارد شهری جدید وارد می شود با مشکلاتی از قبیل یافتن مسیرهای تاکسی و اتوبوس مواجه می شوند و همین امر باعث می شود استرس فرد در سفر بالا رود. شرکت های حمل و نقلی که در شهر های مختلف هستند طی قرار داد و آیین نامه ای، خدماتشان در بی تیک نمایه می شود و فرد با این اپلیکیشن می تواند شرایط حمل و نقل خود را در مقصد هم تعیین کند. بنابراین یکجایی و نظم خدمات حمل و نقل هم در سفر های بین شهری و هم در جا به جایی های داخل شهری یکی از مهمترین خدمات حمل و نقل است که این سامانه به کاربران ارائه می دهد. 

به گفته بیاتی، بی تیک این امکان را ایجاد کرده است که به فراخور نوع سفر، برای تورهای گردشگری و غیره امکان سفر را تغییر دهد. برای مثال برای تورهای گردشگری که مسافران خارجی هم حضور دارند معمولا المان هایی متفات تری در نظر گرفته می شود که در سفرهای دیگر رعایت نمی شود؛ مانند دانستن زبان انگلیسی رانندگان یا نوع خودرو که در سفرهای گردشگری اهمیت دارد. 

وی افزود: مهمترین بخش سفرهای ما در جاده و طبیعت است که با وجود استرس های موجود در سفر مردم اغلب از سفرشان لذت نمی برند و می خواهند هر چه زودتر به مقصد برسند انواع وسایل سفر درون شهری و برون شهری در این سامانه بارگزاری شده است. 

مدیرعامل شرکت جامع حمل و نقل گفت: نخستین اصل بی تیک این است که خودرو ها و شرکت های مسافربری حق بارگزاری خدماتشان را در این سامانه دارند که دارای مجوز هستند. در اصل بی تیک خدماتی به دیگران ارائه می دهد که مبتنی بر اصول و رعایت قواعد استاندارد در سفر است. در واقع رعایت پرتوکل ها و اخلاق و رفتار در سفر از سوی اجزای آن مواردی است که بی تیک حساسیت زیادی نسبت به آن دارد.

گزارش:مهگل غفاری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا