راه اندازی سه مرکز رشد فناوری های نرم وهویت ساز در کشور

دبیرستاد توسعه فناوری های نرم و هویت سازمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به راه اندازی سه مرکز رشد در این حوزه گفت: هدف ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی از ایجاد مراکز رشد در شهرهای مختلف، دستیابی به تجاری سازی در این حوزه است.

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد حسین سجادی نیری درباره افتتاح مراکز رشد تبریز، اصفهان و یزد افزود: سه مرکز رشد حوزه فناوری های نرم و هویت ساز در کشور راه اندازی شده است که این امر طی تفاهم نامه ای که پیش از این در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شده بود انجام شده است.

وی با تاکید بر این مسئله که به تعداد مراکز رشد حوزه نرم و هویت ساز افزوده خواهد شد،بیان کرد: افزایش این مراکز بستگی به ظرفیت دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد موجود در شهرهای مختلف دارد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی ادامه داد: در استان هایی که ظرفیت لازم را برای افتتاح مرکز رشد جدید دارند، مانند استان همدان، اقداماتی صورت گرفته است. 

وی مهمترین ماموریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در افتتاح مراکز رشد حوزه فناوری های نرم و هویت ساز در نظر گرفته شده است را بحث تجاری سازی و تولید ثروت از حوزه علوم انسانی و صنایع فرهنگی عنوان کرد و گفت: هر ستادی متناسب با فضا وحوزه ای که در آن فعالیت می کند باید به کسب وکار حوزه مربوطه کمک کرده و آن را تجاری سازی کند تا کشور در این حوزه ارتقا یابد، در همین راستا بزرگ ترین اولویت ما هم اقتصاد فرهنگ است.

سجادی نیری افزود: ما در ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی، سعی داریم متناسب با هر زیرشاخه، فعالیت هایی را انجام دهیم که به تجاری سازی و رونق اقتصاد آن حوزه منجر شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا