دنیای مجازی، ناامن‌تر از همیشه

برنامه ارزیابی مخاطرات امنیتی شرکت مایمکست (Mimecast) به‌تازگی توانسته است تا اطلاعات جدیدی درباره دنیای مجازی عرضه کند که نشان می‌دهد که تعداد حملات امنیتی انجام شده به‌واسطه پوشش در قالب سیستم‌های غیر مخرب، به‌شدت افزایش یافته است.

معمولا بدافزارها و باج افزارها به‌عنوان اصلی‌ترین نگرانی امنیتی پست الکترونیکی در میان شرکت‌ها به‌حساب می‌آیند و مایمکست به‌تازگی دریافته است که این نوع از حملات تنها مدل خطرناک نیستند. بر اساس اطلاعات عرضه شده توسط این مرکز، بسیاری از مهاجمان با پوشش در پشت پرده ساختاری مشابه با یک ساختار امن و آشنا به سراغ حمله‌ای غیرقابل‌شناسایی به کاربران می‌روند. به عبارت ساده می‌توان گفت که بسیاری از کاربران ممکن است این حملات را با یک ای‌میل عادی اشتباه بگیرند.

با این وجود موضوع نگران کننده این است که میزان این دسته از حملات که با نام حملات فیشینگ نامیده می‌شوند در طول سه ماه گذشته سال جاری به میزان 50 درصد افزایش پیدا کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که میزان بدافزارهای موجود در فایل‌های الحاقی ای‌میل‌ها به میزان 15 درصد افزایش یافته است.

شرکت مایمکست در طول دو سال اخیر برنامه‌های مشابهی را پیاده‌سازی کرده است و بیش از 55 میلیون ای‌میل را بررسی کرده است. ای امر نشان می‌دهد که تعداد 12 میلیون و 400 هزار ایمیل از نوع هرزنامه یا اسپم بوده‌اند و در این میان نیز تعداد 9 هزار فایل به بدافزار مجهز بودند. از میان این موارد می‌توان گفت که 1800 نوع فایل خطرناک شناخته شده، 690 ایمیل با بسته‌های الحاقی ناشناخته حاوی فایل مخرب بودند. همچنین تعداد 19 هزار حمله از طریق شبیه‌سازی نیز بدر این میان به چشم می‌خوردند.

منبع: computing

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا