برای حملات هکری بیشتر در 2018 آماده شوید

سال 2017 جهان با حملات هکری متعددی روبرو بود که به عنوان نمونه می توان به حمله هکری Equifax اشاره کرد؛ این حمله منجر به نشت اطلاعات 145.5 میلیون شماره تأمین اجتماعی (Social Security number) در آمریکا شد. در حمله باج افزار واناکرای (WannaCry) نیز میلیون ها رایانه در سراسر جهان، تحث تأثیر قرار گرفتند.  

درجایی که دولت آمریکا استفاده از آنتی ویروس کاسپرسکی را بدلیل نگرانی از ارتباط با دولت روسیه ممنوع اعلام می کند، حتی نرم افزارهای امنیتی رایانه ها نیز مظنون به حساب می آیند.

متخصصان نیز سوالات متعددی در مورد اعتماد به سیستم های نامرئی – مانند وای فای – که دستگاه ها را به اینترنت متصل می کنند، مطرح می کنند. پیش بینی می شود که سال جدید میلادی با موج تازه ای از حملات هکری نسبتا شدید همراه باشد.

با این حال، همچنان می توانید در برابر بسیاری از حملات سایبری ایمن باشید، درصورتیکه از این دستورات پیروی کنید:

•  از تصاویر، موسیقی و سایر فایل های مهم (آرشیو شده در رایانه، لپ تاب یا تلفن همراه هوشمند) نسخه پشتیبان تهیه کنید. نرم افزارهای سیستم را به صورت مستمر به روزرسانی کنید
•  طرز استفاده از ابزارهای مختلف برای قفل کردن حساب های کاربری را فرابگیرید
•  همواره از یک نرم افزار امنیتی مطمئن و به روز استفاده کنید

مقابله با باج افزارها

در مقابله با باج خواهی هکرها در زمان سرقت اطلاعات، بهترین گزینه دفاعی، تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها بر روی حافظه ابری و حافظه های خارجی (اکسترنال) است.

 در حمله هکری واناکرای، هکرها از ابزار هک ناسا برای نفوذ به رایانه های معمولی استفاده کردند. به گفته دیو دوفور (Dave Dufour) از شرکت سایبری و مهندسی Webroot، شرایط در حمله واناکرای زمانی وخیم تر شد که نرم افزارهای امنیتی معمولی قادر به شناسایی آنها نبودند، چراکه این باج افزار مبتنی بر کدها بود.

تنها به رمز عبور بسنده نکنید

دسترسی به حساب های بانکی تنها از طریق یک رمزعبور (گذر واژه) نمی تواند گزینه مطمئنی باشد، چراکه همواره با این خطر مواجه هستید که رمز شما توسط هکرها سرقت شود؛ بااین حال، یک رمز عبور قوی می تواند حائز اهمیت باشد.

یکی دیگر از راه های مطمئن دسترسی به حساب های کاربری، رمزهای بکیار مصرفی است که از طریق پیام کوتاه به تلفن همراه فرد ارسال می شود.

فناوری های نوینی ظهور پیدا کرده اند که از آن جمله می توان به فناوری تشخیص چهره FaceID در گوشی های آیفون اشاره کرد. اما این فناوری، نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی اشخاص یا احتمال بروز خطا ایجاد کرده است. اگر این سیستم با فناوری اثرانگشت اپل ترکیب می شود، این دو ابزار بیومتریک، احتمال بروز خطا را به حداقل می رسانند.

 

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: cnet

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا