IMx، ابرخودروی خودران نیسان

ماه گذشته بود که شرکت نیسان برنامه‌های خود درزمینهٔ خودروهای الکتریکی را اعلام کرد و حال این شرکت به سطحی بسیار فراتر از خودروی لیف فکر کرده و یک ابرقدرت ویژه را طراحی کرده است. این خودرو که IMx نام دارد، یک وسیله نقلیه کاملا الکتریکی است که می‌تواند با توان بالا و محدوده حرکتی طولانی (با یک‌بار شارژ باتری) خود به‌خوبی کاربران مختلفی را به خود جذب کند.

این خودرو در حقیقت چشم‌انداز هوشمند آینده ماشین‌های تولید شرکت نیسان را نشان می‌دهد و قرار است تا یک وسیله نقلیه خودران باشد. IMx به نسخه بعدی سیستم رانندگی خودکار شرکت نیسان مجهز است که می‌تواند ترکیبی از رانندگی ماشینی یا رانندگی انسانی را برای راننده به ارمغان بیاورد.

راننده این خودروی تمام الکتریکی می‌تواند تجربه‌ای ناب از قدرت را زیر پای خود حس کند زیر IMx به موتوری با توان 429 اسب بخار مجهز است که به‌صورت مستقیم به چهارچرخ این غول انتقال پیدا می‌کند. همچنین باتری IMx قرار است تا به‌اندازه‌ای نیرومند باشد که بتواند مسافتی نزدیک به کیلومتر را بدون نیاز به شارژ مجدد به حرکت ادامه بدهد. همچنین برای شارژ این خودرو نیز سیستم رانندگی هوشمند آن کنترل کار را در دست گرفته و نیازی به فعالیت راننده در این زمینه نخواهد بود.

این خودروی شاسی‌بلند به چهار صندلی برای حضور سرنشینان و یک طراحی چوب مانند مجهز است که دورتادور خودرو را از داخل پوشانده است. همچنین طرح کف ماشین نیز به‌صورت نیمه موج‌دار است تا بتوان به‌راحتی از سرخوردن پا جلوگیری کرد. سقف IMx نیز به‌صورت شفاف طراحی‌شده است تا در صورت نیاز بتوان از نور طبیعی بهره‌مند شد.

از دیگر قابلیت‌های این مدل مفهومی می‌توان به نمایشگر ویژه OLED، طراحی ویژه با الهام از محیط‌های ژاپنی و سیستم کانتو (Canto) اشاره کرد. این سیستم که برای بهبود امنیت افراد پیاده طراحی‌شده است می‌تواند بر اساس سرعت خودرو، صداهای مختلفی از ماشین ساتع کند تا عابران پیاده بتوانند از حرکت خودرو آگاه شوند. IMx قرار است تا در نمایشگاه خودروی توکیو برای نخستین بار به عموم معرفی شود.

منبع: newatlas

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا