بزرگترین درخت مصنوعی جهان در دوبی

 آب و هوای طبیعی دوبی خشک و کویری است، اما همواره این کشور با اکوسیستمهای جدید و طرح‌های بیشتر سعی در جذب گردشگران دارد. ماه گذشته دوبی جنگل بارانی داخلی با ارتفاع 150 فوت را در ساختمانی شیشه‌ای به جهانیان معرفی کرد. این اکوسیستم مصنوعی خانه 3000 نوع گیاه، حشره، حیوان و بزرگترین درخت مصنوعی جهان با بازآفرینی جنگل‌های بارانی در صحرا است.

این درخت مصنوعی در قلب Green Planet (سیاره سبز) قرار گرفته، ارتفاع آن 82 فوت و تنه آن خانه بسیاری از سیستم‌ها برای بازآفرینی جنگل‌های سرسبز در شهر کویری دوبی است. اگرچه آب‌وهوای دوبی بسیار گرم است اما تفاوت محیط داخلی این برج شیشه‌ای با بیرون رطوبت است. سیستم‌های پیشرفته کنترل آب و هوا درجه رطوبت را 70 درصد نگه می‌دارد تا مشابه جنگل‌های سرسبز محیطی مناسب برای رشد و نمو گیاهان باشد. درجه حرارت درون این برج شیشه‌ای 77 تا 82 درجه فارنهایت است.

برج معلق ساخته شده با ریسمان گردشگران را به سایبان درخت در بالای سطح 150 فوتی هدایت می‌کند و در این مکان درخت مصنوعی به زیبایی مشاهده می‌شود. راه ارتباط با تنه درخت از طریق آب‌نما و آبشاری که از چند طبقه سرازیر شده است می‌باشد. این آبشار موجب مه‌آلود شودن فضای داخل برج می‌شود.
 
در این برج خارپشت، مارها، عنکبوت‌ها و پرندگان مختلف غیر بومی نیز زندگی می‌کنند.
 
بازدید از این برج با پرداخت ورودی کم امکان دارد و هدف از آن آموزش ساکنان و گردشگران در مورد جنگل‌ها و حیوانات است. در این مکان کلاس‌های مختلف آشنایی با پرندگان، حیوانات وحشی نواحی گرمسیری و همچنین پوشش گیاهی برگزار می‌شود که برای کودکان و دانش‌آموزان مفید خواهند بود.
 

 

​منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا