اهمیت فضای سبز در زندگی شهری

انسان ها به طور طبیعی علاقمند به زندگی در طبیعت و فضاهای سرسبز و یافتن آرامشی بیشتر در این گونه اماکن هستند . متاسفانه همزمان با رشد کلان شهر ها ، صنعتی شدن انسان ، زندگی در فضاهای محدود شهری و عدم دسترسی به مکان های سرسبز و درختان در زندگی ، اهمیت وجود مناطق سبز و طبیعی  در معماری های شهری به فراموشی سپرده شده است . در جدیدترین مطالعات و تحقیقاتی که در بنیاد طراحی بنتون برگزار شد ، بازگشت و استفاده از منظره های طبیعی در معماری مدرن مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

متاسفانه همزمان با رشد کلان شهر ها ، صنعتی شدن انسان ، زندگی در فضاهای محدود شهری و عدم دسترسی به مکان های سرسبز و درختان در زندگی ، اهمیت وجود مناطق سبز و طبیعی  در معماری های شهری به فراموشی سپرده شده است .

در همایش فوق الذکر معمار و طراح مشهور  جنگل و طبیعت در زندگی شهری ، پیتر واکر که طراحی و اجرای پروژه ساخت جنگلی از درختان بلوط در شهر نیویورک  را به پایان رسانده است نیز حضور داشت . این طراح با خلق چشم اندازی در شهر نیویورک با درختان بلوط یاد کشته شدگان 11 سپتامبر در آمریکا را گرامی داشته و منظره ای زیبا و نگاهی مدرن به استفاده از درختان در معماری شهری داشته است .

در این همایش همچنین لوکا کارا از طراحان پروژه 1974 میلان به نام بوسکوینیتیکا (boscoincitta ) نیز حضور داشت . این پروژه در شهر میلان با ایجاد چشم انداز و طراحی های منحصر به فردی فضای عمومی این شهر را تحت تاثیر قرار داده است .

این طراح ایتالیائی  با اشاره اهمیت فضای سبز در زندگی شهری گفت : این پروژه در ابتدا  به عنوان یک چالش آغاز شده و با کمک علاقه مندان به طبیعت با پوششی جنگلی گسترش یافت . او در ادامه افزود : طریقه همزیستی با طبیعت و حفظ چرخه زیست محیطی و درختان ، نیاز توامان انسان ها به این گونه مناظر را نشان داده   و مراقبت از آن ها را به وسیله جامعه  طلب میکند .

او در ادامه گفت : این طرح خالق  منطقه ای سرسبز و بسیار دوست داشتنی در شهر میلان است و فرهنگی سبز را در میان مردم این شهر پدید آورده است .

وی در پایان با اشاره به تاثیرات زیست محیطی اضافه کرد که خلق این گونه مناظر تحولات اقتصادی فراوانی نیز در پی دارد و به طور مثال ارزش املاک محلی در این منطقه رشد چشمگیری داشته است .

منبع : ANSA

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا