کشف هزاران شی باستانی در مقبره 2 هزار و 200 ساله

یکی از ارزشمند ترین آثار کشف شده در این گنجینه ، تصویر چهره کنفسیوس ، حکیم و فیلسوف بزرگ چینی است که روی یک صفحه لاک الکلی ترسیم شده است که احتمالا قدیمی ترین تصویر منتسب به این حکیم چین باستان است .

کاوش های باستان شناسان چینی منجر به کشف یکی از بزرگترین گنجینه های تاریخی یافت شده در دنیا شده است . بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، باستان شناسان در حین کاوش در مقبره اصلی پادشاهی با نام  های هون هو Haihunhou که در تاریخ با نام مارکو های هون Marquis of Haihun نسز شناخته می شود ، شده اند . بررسی های انجام شده توسط کارشناسان نشان می دهد که پیشینه این مقبره به دوران حکومت سلسله هن غربی Western Han Dynasty که در فاصله زمانی سال های 260 پیش از میلاد تا سال هشتم میلادی در بخش هایی از چین حکومت می کردند ، باز می گردد . مقبره مورد نظر در شهر نانچانگ Nanchang مرکز استان جیانگ ژی Jiangxi Province در شرق چین قرار دارد .

یکی از ارزشمند ترین آثار کشف شده در این گنجینه ، تصویر چهره کنفسیوس ، حکیم و فیلسوف بزرگ چینی است که روی یک صفحه لاک الکلی ترسیم شده است که احتمالا قدیمی ترین تصویر منتسب به این حکیم چین باستان است . در خاتمه گفتنی است که باستان شناسان موفق شده اند  در این مقبره بیش از ده هزار شی باستانی  ساخته شده از فلزاتی همچون طلا و برنز از جمله ارابه های برنزی ، ظروف آشپزخانه و ظروف مخصوص نوشیدنی ها ، چراغ های باستانی و سکه کشف شده است که این اشیا در حال مرمت و آماده سازی جهت نمایش در موزه ها هستند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا