جوایز ملی فناوری اطلاعات برتر اعطا شد

هفتمین همایش ملی فناوری اطلاعات با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تالار وزارت کشور برگزار شد .که در این همایش سه محصول فناوری اطلاعات برتر، چهار مدیر برتر فناوری اطلاعات و سه مدیر برتر شرکت‌های تحول‌آفرین معرفی و تقدیر شدند و سه اثر برگزیده همایش جایزه ملی فاب را دریافت کردند.

از جمله مهم‌ترین اهداف این همایش که روز گذشته در تالار وزارت کشور برگزار شد، معرفی دستاوردهای برگزیده در قالب محصولات و مقالات در حوزه‌های مختلف علوم و فناوری اطلاعات و برقراری ارتباط و پیوند کاری میان صاحب‌نظران و محققان در حوزه فناوری اطلاعات در زمینه‌های مرتبط بود. تقاضا و کالا در اقتصاد پلتفرمی از بین می‌رود.

باید پاسخ‌گوی نیازهای اقتصاد پلت‌فرمی باشیم

 امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در سخنرانی خود در این همایش با بیان اینکه پیدایش اقتصاد پلتفرمی در دنیا بسیار مهم است، اظهار کرد: به طور معمول اقتصاد به دو بخش تهاتری و پلتفرمی تقسیم می‌شود.

وی در همین زمینه توضیح داد: دوره اول اقتصاد، اقتصاد تهاتری بود که در آن مبادله "کالا به کالا"، "خدمت به کالا" و "کالا به خدمت" وجود داشت. با ترویج پول، اقتصاد بانک و صنعت شکل گرفت و در این دوره مفاهیم و رشته‌های جدید ایجاد شد.

رئیس هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: اقتصاد پلتفرمی ذاتاً با اقتصاد تهاتری متفاوت است؛ مفهوم تقاضا و کالا در اقتصاد پلتفرمی از بین می‌رود. پلتفرم‌های فعلی نشانه‌هایی از اقتصاد بزرگ هستند که منجر به نام‌گذاری اقتصاد پلتفرمی شده است.

ناظمی، ضمن مطرح کردن این موضوع که آیا با شکل‌گیری این تغییرات باید منتظر تغییرات بزرگ‌تری بود یا خیر، گفت: با ظهور شبکه‌های اجتماعی تنها یک ابزار به جامعه اضافه نشده، بلکه تغییرات بزرگی در مفاهیم اقتصادی صورت گرفته است. بنابراین جامعه و حاکمان آن باید پاسخگوی نیازهای این تغییرات باشند.

وی ادامه داد: ماباید برای مفاهیم اقتصادی مانند بیمه، کارآفرینی و… تعاریف جدید ارائه دهیم که این تعاریف را نداریم. این نشان‌دهنده این است که آماده آینده نیستیم و در آینده با چالش‌هایی مواجه خواهیم بود. اگر قرار بود قواعد ماشین‌رانی را گاریچی بنویسد؛ احتمالاً اکنون هنوز سوار گاری می‌شدیم! اگر قواعد بیمه، اقتصاد و… را کسانی بنویسند که در گذشته می‌نوشتند؛ به معنای نادیده‌گیری آینده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز به این موضوعات توجه نمی‌شود و اکنون تنها چند سایت در خصوص اقتصاد پلتفرمی در کشور وجود دارد که آن‌ها پاسخگوی نیاز کشور نیستند.

حضور ۲۰۰ دستاورد در بخش "برترین‌های فناوری اطلاعات"

علی نعیمی صدیق، مدیر علمی هفتمین همایش ملی فناوری اطلاعات اظهار کرد: در این همایش با شعار اصلی "ارزش‌آفرینی کسب و کارهای تعاملی و پلتفرم‌ها"، به سه محور علمی _ فناورانه، مدیریتی _ اقتصادی و اجتماعی _ فرهنگی پرداخته شده است.

وی افزود: ۲۰۰ دستاورد در بخش "برترین‌های فناوری اطلاعات" شرکت داشته‌اند. از این میان ۳۰ محصول به مرحله دوم ارزیابی راه یافتند و در نهایت سه اثر در سطح طلایی، ۸ اثر در سطح نقره‌ای و ۷ اثر در سطح برنزی شایسته تقدیر شناخته شده و تجلیل شدند. همچنین در بخش جایزه مبفا ۴۹ مقاله دریافت کردیم که از سوی سه داور مورد ارزیابی قرار گرفته و ۲۸ مقاله انتخاب شدند.

مدیر علمی هفتمین همایش ملی فناوری اطلاعات گفت: در قالب این همایش جوایز ملی فاب (فناوری اطلاعات برتر) به سه محصول، مبفا (مدیران برتر فناوری اطلاعات) به چهار مدیر که در بخش دولتی و خصوصی و جوان مشغول به فعالیت بودند و جایزه شرکت‌های تحول آفرین به ۳ شرکت برتر اعطا می‌شود.

نعیمی صدیق اظهار کرد: جایزه شرکت‌های تحول‌آفرین به منظور شناسایی و تجلیل از شرکت‌های فعال فناوری اطلاعات که نقش بسزایی در پیاده‌سازی و کاربست فناوری اطلاعات در کشور ایفا می‌کنند و برخی از آنها خود منشأ ایجاد تحول در ماهیت فناوری اطلاعات یا کاربست صحیح آن در کسب‌ و کار هستند، اعطا می‌شود. یکی از اهداف اعطای این جایزه، حساس‌سازی و آگاهی‌رسانی بخش حاکمیت و مدیران عالی کشور درباره اهمیت فناوری اطلاعات به عنوان یک اهرم تحول‌آفرین در حوزه‌های مختلف عنوان شده است.

در این همایش فردوس باقری فاب طلایی، امجدی سعیدآباد فاب نقره‌ای و مرتضی الیاسی فاب برنزی را دریافت کردند. همچنین اسامی سید صابر امامی، سیدامین حسینی سنو، سید حامد قنادپور، رضا جمالی به عنوان مدیران برتر فناوری اطلاعات سال ۱۳۹۸ و مسعود ولی‌نیا، پویا پیرجسینلو و مهدی اخوان بهابادی به عنوان مدیران برتر شرکت‌های تحول‌آفرین معرفی و تقدیر شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا