ایران رتبه چهارم دنیا در حوزه نانو

دکتر سیدمهدی رضایت روز یکشنبه در نشست خبری سومین همایش نانو پزشکی و نانو ایمنی در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: فاصله بسیار زیادی با کشورهای همسایه داریم و رقیب‌های اصلی ما کشورهایی مانند چین، هندوستان، کره جنوبی و کشورهای اروپایی هستند.

وی اظهار داشت: در سال میلادی گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ مقاله در نشریه معتبر ISI منتشر شده است و از لحاظ رتبه‌بندی مقالات، ما جایگاه چهارم دنیا را تثبیت کردیم.

رضایت با اشاره به اینکه در سند ۱۰ ساله دوم فناوری نانو تکنولوژی آمده است که از مرحله تولید علم و توسعه نیروی انسانی رد شده‌ایم، گفت: به وضعیت خوبی در تولید علم رسیدیم و در این سند، بر تجاری سازی، صادرات و ایجاد شرکت‌های بین‌المللی و همکاری‌های بین‌المللی تاکید شده است.

رییس سومین همایش نانو پزشکی و نانو ایمنی افزود: ایران بیش از ۳۵ هزار نفر دانش آموخته و فناور در حوزه نانو دارد که بخشی از آن مربوط به حوزه پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۲۰ شرکت دانش‌بنیان در این حوزه فعال هستند، گفت: از این تعداد، نزدیک به ۳۰ شرکت در حوزه پزشکی هستند که بیش از ۶۶۰ محصول شناسنامه‌دار در حوزه‌های مختلفی مانند نساجی و دارو را تولید کردند.

رضایت افزود: گردش مالی در فناوری نانو از سال ۱۳۹۴ گرچه کوچک بوده ولی هر سال ۲ برابر  شده است و در سال ۹۶ نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان که در سال بعد به بیش از هزار میلیارد تومان و امسال پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال از ۲ هزار میلیارد تومان خواهد گذاشت.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا