یکی از قدرتهای ما بیوتکنولوژی است

سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از داروی بیماران ای ال اس (ویال تزریقی اداراوون) که در محل معاونت علمی و فناوری برگزار شد، ضمن تسلیت سانحه هوایی روز چهارشنبه گفت: این گونه حوادث عواقبی برای خانواده‌ها دارد و من این موضوع را به خوبی درک می‌کنم زیرا پدر خود را در سانحه هوایی از دست داده‌ام.

وی افزود: سالیانه ۴ هزار نفر از نخبگان را در بنیاد ملی نخبگان تحت پوشش قرار می‌دهیم و از این جامعه نخبگان ۵ نفر در سانحه هوایی روز چهارشنبه دی ماه بودند.

ستاری با بیان اینکه اغلب این افراد از دانشگاه شریف بودند، خاطرنشان کرد: درست است که از نظر کمیتی تعداد آنان کم بود اما از نظر کیفیتی ارزش بالایی داشتند که ما آنها را از دست دادیم.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بسیاری از این دانشجویان قرار بود به کشور بازگردند و من به شخصه با یکی دو نفر از آنها گپ و گفتی در این خصوص داشتم و از نزدیک آنها را می‌شناختم.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت ما در جامعه سنگین است، گفت: توسعه علم و دانش، بهای سنگینی دارد زیرا آنها می‌توانند بخشی از اقتصاد کشور را به دوش بکشند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه من همواره خدمتگزار کوچک در این دولت هستم، اظهار داشت: اما مسئولیت سنگین است و باید ما در کنار هم بایستیم و اقتصاد مزخرف نفتی را با تمام زیرساخت‌هایش تغییر دهیم؛ ما باید به مرحله‌ای برسیم که انسان‌ها در آن حکمرانی کنند نه تجهیزات و قوانین.

ستاری با اشاره به قدرت کشور در حوزه بیوتکنولوژی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای منطقه در حوزه بیوتکنولوژی نتوانسته‌اند دارو، تولید کنند. ما می‌توانیم در حوزه بیوتکنولوژی برتر باشیم.

به گفته وی بیوتکنولوژی آن دسته از حوزه‌هایی است که ما به صورت ژنتیکی می‌توانیم در آن موفق عمل کنیم. زیرا قابلیت جذب نیروهای نخبه در این حوزه را داریم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خطاب به محققان و تولید کنندگان حوزه بیوتکنولوژی گفت: همراهی شما پایه‌های حرکت در حوزه بیوتکنولوژی به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: ستاد توسعه فناوری همواره در صدد است با کمک شرکت‌های دانش بنیان، داروهای نوترکیب را در کشور بومی سازی، تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

ستاری افزود: بیوتکنولوژی حوزه گسترده‌ای دارد که حوزه دارو بخشی از آن محسوب می‌شود؛ به عنوان مثال در حوزه غذا، دام، طیور و آبزیان که مربوط به حوزه زیست و فناوری است، وابستگی زیادی داریم که می‌توانیم این وابستگی را به واسطه شرکت‌های دانش بنیان مرتفع کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بازار بزرگی در حوزه زیست فناوری در کشور ما وجود دارد که این آینده درخشانی را برای ما رقم می‌زند. تنها لازم است که مسیر رشدشان فراهم شود.

وی گفت: ما اکنون در حوزه‌هایی در بخش تکنولوژی وارد شده‌ایم که قبلاً به سمت آنها نمی‌رفتیم و کار جدی در این بخش‌ها نداشتیم اما اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که محصول وارد بازار شده و به دست مصرف کنندگان رسیده است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا