نشر فرهنگ ایرانی با ساخت آرایه های معماری و باستانی

اسفندیار ایمان زاده، مجسمه و پیکره ساز و مدیرعامل شرکت تندیس و پیکره شهریار در این خصوص به سیناپرس گفت: این مجموعه از سال 1373 با هدف نشر و اشاعه‌ فرهنگ، تاریخ و تمدن ایرانی فعالیت رسمی خود را در زمینه طراحی و ساخت تندیس و پیکره ها آغاز کرده و اکنون نیز صاحب هفت برند«مولاژهای باستانی»، «سنگ نوشته های متنی (یازی)»، «سردیس مشاهیر، مفاخر و سرداران ایرانی»، «آرایه های معماری ایرانیان (آمای)»، « آرایه های باستان ایران»، «مشاهیر و اسطوره های ایران» و «کیت آموزشی نیوان و دلوان» است. اکنون این شرکت زمینه اشتغال حدود ۷۰۰ جوان را نیز فراهم کرده است.

وی افزود: نخستین برند ما، ساخت مولاژ های ( شبیه سازی) باستانی است. طرحی که برای نخستین بار در ایران تجاری سازی شده است. گروه هدف و مخاطبان اصلی این مولاژها کل مردم ایران در سراسر جهان است. این مولاژها در قطعات بزرگ برای نماها، هتل ها، تالارها و پارک ها نیز طراحی شده اند. اکنون این مولاژها در سه مرحله به کشور چین صادر شده اند. آرایه های معماری نیز به شدت مستعد صادرات به کشورهای همسایه هستند از اینرو در برنامه خود داریم این محصولات را به دیگر کشورها صادر کنیم.

این کارآفرین برتر در جشنواره کارآفرینان برتر ملی، استفاده از فناوری‌ های روز دنیا در پروسه‌ تولید تا توزیع و نصب و همچنین کیفیت بالا را از جمله مزایای این محصولات عنوان کرد و اظهارداشت: برند آرایه های کلاسیک نیز به صورت شبه سنگ و با هم نشینی سنگ و مصالح ساختمانی ساخته شده اند.

وی تصریح کرد: تندیس مشاهیر و اسطوره های ایران هم در اندازه های کوچک و میدانی ساخته می شوند؛ معمولا سایزهای بزرگ این تندیس ها نیز برای فضاهای شهری و از اندازه های کوچک برای فضاهای داخلی استفاده می شود.

این کارآفرین برتر در جشنواره امیرکبیر در خصوص ساخت مجسمه های مشاهیر و اسطوره  های ایران گفت: یکی از برنامه های ما در این شرکت، ساخت سردیس 500 مشاهیر و مفاخر ایرانی است. از این تعداد تاکنون موفق به ساخت 245 سردیس شده ایم.

این کارآفرین برتر در جشنواره قهرمانان صنعت، درباره اهمیت ساخت این مجسمه ها و تندیس ها بیان کرد: ما برای تولید این آثار نگاه کمک آموزشی داشته ایم. مردم با مشاهده این مجسمه ها در ویترین منازل اقدام به گفتمان کرده و اطلاعات کسب می کنند. کودکان نیز با مشاهده این گفتمان، با مفاهیم جدید و همچنین این مشاهیر آشنا می شوند.

این کارآفرین برتر در دومین جشنواره شیخ بهایی ادامه داد: از دیگر اقدامات ما در این مجموعه، تولید کیت های آموزشی نیوان و دلوان( شامل کیت آموزشی باستان شناسی، دیرینه شناسی) ویژه کودکان 4 تا 12 سال است. این کیت آموزشی طی سه ماه آینده به بازار عرضه می شود.

این دارنده نشان لیاقت   WIPOاز سازمان ملل خاطرنشان کرد: شرکت ما تاکنون 16 اختراع داشته است. پیش از این احساس نمی کردیم که این طرح ها را ثبت اختراع کنیم اما اکنون به دلیل تنوع محصولات قصد ثبت دو اختراع را داریم. نخستین اختراع تبدیل قطعات رزین( بدون استفاده از هیچگونه رنگ) به پتینه رنگ چوب است؛ در این طرح، فرد با لمس این محصول حس چوب های گران را پیدا می کند.

این صنعتگر نمونه اظهارداشت: دومین اختراع مربوط به تکنیک تولید حجم های بزرگتر به صورت دستی است. پیش از این تولید حجم های بزرگتر این محصولات با این نوع مواد و ترکیبات، همراه با محدودیت بود. این نوع ترکیبات نیز بیشتر برای تولید در کارخانه ها با استفاده از امکانات ماشینی مانند کامپت، ویبره، پرس، لمینت و کوره انجام می شد. اکنون با دستکاری این مواد، این نوع محدودیت از بین رفته و این قابلیت وجود دارد که مواد را به صورت دستی در قالب بخوابانیم.

گزارش: فرزانه صدقی

 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا