پروتز کامل هیدرولیک دست ساخته شد

یک پسر بچه پنج ساله انگلیسی سرانجام به لطف یک کمپین و یک مخترع انگلیسی توانست برادر کوچک خود را در آغوش بکشد.

براساس گزارش رسانه‌ها، "جیکوب اسکریم شاو" به اولین پسر در انگلیس بدل شد که یک بازوی پروتزی بالای آرنج دریافت کرد و این پروتز این امکان را برای وی فراهم کرد تا بتواند انواع کارها از جمله بغل کردن برادر کوچکش را انجام دهد.

این پسر که بدون بخش زیادی از دست چپ متولد شده است، به دلیل محدودیت در انجام کارهای روزمره به شدت از این موضوع ناراحت بود و از خانواده خود کمک خواست. دولت بریتانیا به طور معمول پروتز را برای کودکان تحت پوشش بیمه قرار نمی‌دهد، بنابراین والدین "جیکوب" یک کمپین راه انداختند. آنها توانستند در یک دوره ۷ ماهه ۱۶ هزار پوند پول جمع کنند و از عواید حاصل از آن برای ساختن اندام پروتز برای "جیکوب" استفاده کردند.

اما جمع آوری پول فقط نیمی از مشکل بود. آنها فهمیدند که بیشتر پروتزهای تولیدی برای معلولیت‌های بالای آرنج کارایی ندارد. بنابراین تحقیقات کردند و یک مخترع به نام "بن رایان" را در اینستاگرام پیدا کردند که پس از قطع شدن بازوی پسرش، یک پروتز هیدرولیکی طراحی کرده بود.

والدین "جیکوب" نزد "رایان" رفتند و از وی خواستند یک بازوی پروتز دیگر نیز برای "جیکوب" طراحی کند و رایان این بازوی پروتز هیدرولیک را با روش چاپ سه بعدی طراحی و ایجاد کرد.

این پروتز از طریق پمپ هیدرولیک، کاربر را قادر می‌سازد تا پنجه دست را باز و بسته کند. این پروتز در صورت اتمام باتری به صورت دستی هم کار می‌کند.

"رایان" به لطف فناوری چاپ سه بعدی توانست این پروتز را در پنج روز بسازد که زمانی بسیار کوتاه‌تر از ۱۱ هفته است که در روش معمولی طول می‌کشد.

البته زیبایی این پروتز هم برای "جیکوب" از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، بنابراین "رایان" آن را به رنگ سبز و با شمایل ابر قهرمانی ساخت.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا