سلامت باغچه ها با وجود 100 گونه از حشرات

در میان این 100 گونه بیش از 10 آفت مختلف قرار دارند. موسسه RHS لیستی از این ده گونه مختلف را در پاسخ به سوالات بسیاری که از دپارتمان حشره شناسی این موسسه شده بود ارائه کرده است. گفتنی است هر ساله حشرات و آفت های دیگری با تغییراتی اندک جایگزین این حشرات می شوند که این امر نشان دهنده ولع سیری ناپذیر ما انسان ها در استفاده از منابع طبیعی و تخریب محیط زیست و همچنین اثرات تغییرات آب و هوایی در کره زمین است.

آفت های گلخانه ای در حال عادت کردن به گرما و اثرات ناشی از بوجود آمدن شهرها هستند و در باغ ها و حیاط خانه ها به زندگی خود ادامه می دهند. به عنوان مثال شپش درخت انگور علاقه زیادی به زندگی کردن در حیاط منازل و لا به لای درختان و گیاهان باغچه ها دارد.

در میان حشرات موجود در لیست، حلزون ها و شته ها به فراوانی در تمام باغ ها و باغچه ها دیده می شوند و اینکه آن ها جزو حشرات موذی به حساب می آیند نباید آن ها را از بین ببریم .زیرا این حشرات همگی اثرات مثبتی برای گیاهان دارند. تنها در یک صورت باید نگران وجود این حشرات شد و آن هم زمانی است که تعدادشان از حد معینی بالاتر رود طوریکه روند افزایش جمعیتشان غیر قابل کنترل شود.

کشتن و از بین بردن این حشرات اگر با دلیلی منطقی صورت پذیرد به خودی خود اشکالی ندارد اما از بین بردن این حشرات نباید با هر روشی صورت گیرد. به عنوان مثال سم پاشی باعث از میان رفتن این حشرات می شود اما این روش بسیار مضر و خطرناک است زیرا با استفاده از سم های قوی، حشرات مفیدی همچون حلزون ها نیز که بسیار آسیب پذیر هستند از میان می روند و این به معنای تخریب اکوسیستم و چرخه حیات محلی است که حشرات آن به طور کلی نابود شده اند.

لازم به ذکر است از بین بردن هر حشره ای که جزو زنجیره غذایی سایر حشرات و موجودات مفید دیگر است به معنای از بین بردن و بر هم زدن حیات زیستی منطقه خواهد بود.