۲ آدمک به ماه می روند

این آدمک‌ها دارای یک جلیقه محافظ خواهند بود که میزان اشعه‌ای که از خورشید و فضا ساطع می‌شود را اندازه‌گیری خواهند کرد. این جلیقه به این منظور طراحی شده که از قسمت‌هایی از بدن انسان که به امواج رادیویی بیشتر حساس هستند محافظت کند. آدمکی که به ماموریت آرتمیس ۱ خواهد رفت ویژگی‌هایی مطابق بدن یک زن خواه داشت مطالعات نشان می‌دهد زیرا زنان نسبت به مردان به تشعشعات رادیویی حساس‌تر هستند.
پروژه آرتمیس ۱ اولین ماموریت‌ از سری ماموریت‌های جدی بازگشت انسان به ماه است.
قرار است پرتاب بدون سرنشین این ماموریت در سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شود که پایه و اساس اکتشافات انسان در عمق فضا را فراهم می‌کند.
این دو آدمک برای اندازه‌گیری میزان امواج رادیویی که فضانوردان به هنگام رسیدن به ماه در سال ۲۰۲۴ جذب خواهند کرد مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
یکی از این آدمک‌ها "زوهر"(Zohar) نام دارد و یک جلیقه تن آن خواهد شد که "استم‌راد"( StemRad) نام دارد . آدمک دوم هم "هلگا" نام دارد و بدون محافظ به ماه خواهد رفت.
هم‌اکنون فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی هم از جلیقه‌های محافظ استفاده می‌کنند. پوشیدن این جلیقه‌ها یک امری حیاتی به ویژه برای سلول‌های بنیادی است. زیرا این سلول‌ها در فضای عمیق یا در مریخ، توسط اشعه خورشید ویران می‌شوند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا