گلوله های قدرتمند زیرآبی تولید شد

یک شرکت نروژی موفق به تولید گلوله ای منحصر به فردی شده که می تواند مسافتی در حدود ۶۰متر را در زیر آب طی و به هدف اصابت کند. تولید چنین گلوله ای زمینه را برای انجام بسیاری از ماموریت های نظامی جدید در زیر آب فراهم می کند.

این گلوله به گونه ای طراحی شده که در زمان حرکت در آب در درون یک حباب هوا قرار می گیرد وهمین مساله از اصطکاک آن با آب و کاهش سرعت گلوله می کاهد. از همین فناوری قبلا برای تولید اژدرهای زیردریایی نیز استفاده شده بود تا سرعت حرکت آنها در زیر آب پنج برابر سریع تر شود.

همچنین دماغه این گلوله نسبت به گلوله های عادی متفاوت است و نوک آن درازای بیشتری نسبت به گلوله های دیگر دارد. همین مساله سر خوردن گلوله مذکور در آب را تسهیل می کند. شرکت DSG که این گلوله را تولید کرده از مذاکرات خود با برخی شرکت های تولیدکننده اسلحه به منظور ساخت مسلسل های جدید سازگار با گلوله های مذکور خبر داده است.

از این گلوله ها می توان برای شلیک دریا به هوا نیز استفاده کرد. به عنوان مثال اگر این گلوله از عمق ۵ متری آب به سمت هوا شلیک شود می تواند فاصله ای هزار متری را طی کند که برای برخورد با یک هلکوپتر کافی است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا