بزرگترین باتری جهان قوی تر می شود

باتری Hornsdale Power Reserve که در استرالیای جنوبی قرار دارد، توسط شرکت «تسلا» و با مدیریت شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر «نئون» Neoen ساخته شده است.

این باتری در سال ۲۰۱۷ برای کمک به کاهش مشکلات انرژی ایالت استرالیای جنوبی ساخته شده است. این ایالت تابستان گذشته شاهد قطع برق‌های نوبتی بود.

این قرار داد به شرکت تسلا اعطا شد و «ایلون ماسک» مدیر عامل شرکت تسلا وعده داد که این باتری را در عرض ۱۰۰ روز می‌سازد. کار ساخت این باتری همانطور که ایلون ماسک قول داده بود، نوامبر سال گذشته به پایان رسید. 

این باتری با ظرفیت ۱۲۹ مگاوات ساعت و توان تولید انرژی بیش از ۱۰۰ وات ساعت، بزرگترین باتری لیتیوم یونی جهان است؛ عنوانی که تا دو سال بعد همچنان آن را نگه داشته است. اکنون به نظر می‌رسد که این باتری با یک توسعه جدید، رهبری خود را تقویت می‌کند.

شرکت‌های تسلا، نئون و دولت استرالیای جنوبی در نظر دارند این باتری را ۵۰ درصد دیگر تقویت کنند و ۶۴.۵ مگاوات ساعت به ظرفیت و ۵۰ مگاوات به توان تولید انرژی آن اضافه کنند.

شبکه برق استرالیای جنوبی به ۶۰۰۰ مگاوات ثانیه (MWs) اینرسی نیاز دارد و نئون می‌گوید تسهیلات به روز شده Hornsdale می‌تواند نیمی از آن را تأمین کند. پیش بینی می‌شود به روز رسانی این باتری تا اواسط سال ۲۰۲۰ تکمیل شود.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا