رتبه نخست بانک سپه در پرداخت تسهیلات

مدیر شعب منطقه فارس از کسب رتبه اول بانک سپه در رشد پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، کاهش مطالبات معوق و افزایش فروش املاک مازاد در استان طی شش‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، سعید منصوریان طبائی ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: بانک سپه از شهریورماه سال گذشته تا پایان شش‌ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۰ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به فعالان اقتصادی استان فارس پرداخت کرده است.

 رشد ۴۰ درصدی پرداخت تسهیلات

وی ضمن اشاره به رشد ۴۰ درصدی پرداخت تسهیلات بانک سپه در استان فارس در شش‌ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: بانک سپه درزمینه میزان درصد تسهیلات پرداختی در نیمه نخست سال جاری در بین بانک‌های استان رتبه اول را به خود اختصاص داد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت افزایش منابع بانک‌ها در بالا رفتن توان تسهیلات دهی آنها، تصریح کرد: بانک سپه به‌منظور کمک به تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصادی دولت در استان فارس از محل فروش املاک مازاد، جذب سپرده و وصول مطالبات، منابع خود را افزایش داد تا با تخصیص آن به واحدهای تولیدی به رونق تولید و اشتغال‌زایی در استان کمک کند.

کاهش ۳۶ درصدی مطالبات معوق

مدیر شعب منطقه فارس از کاهش ۳۶ درصدی مطالبات معوق بانک سپه در استان طی شش‌ماهه امسال خبر داد و افزود: مجموعه کارکنان این بانک در استان با تلاش جمعی مستمر و تعامل صحیح با بدهکاران توانست در شش‌ماهه نخست سال جاری ۳۳۶ میلیارد ریال مطالبات معوق را وصول کند و در این زمینه بین بانک‌های استان فارس رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: برای جلوگیری از تعطیلی احتمالی ۳۴ شرکت فعال استان در حوزه صنعت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بدهی آنها را در ۱۲ ماه گذشته تقسیط کردیم.

منصوریان طبائی ادامه داد: در همین مدت در راستای اجرای مفاد تبصره ۳۵ و بند خ ماده ۳۳ به ترتیب ۲۹۷۰ قرارداد به مبلغ ۱۷۹ میلیارد ریال و ۱۴۲۰ قرارداد به مبلغ ۵۴ میلیارد ریال در استان فارس امهال شد.

واگذاری بی‌سابقه املاک مازاد بانک سپه در استان فارس

وی اظهار داشت: بانک سپه با درک صحیح سیاست‌های کلان دولت، برای افزایش نقدینگی در شعب استان فارس با برگزاری ۷ مرحله مزایده فروش طی سال گذشته، ۱۹ ملک از املاک تملیکی مازاد خود به ارزش بیش از ۲۰۱ میلیارد ریال فروخت و در بین بانک‌های استان به لحاظ بالاترین تعداد فروش املاک در سال جاری رتبه اول را به خود اختصاص داد.

وی یادآور شد: فروش این تعداد ملک مازاد طی یک سال، در سه سال گذشته در منطقه فارس بی‌سابقه بوده است.

منصوریان طبایی افزود: برنامه‌ریزی و رایزنی‌ها لازم برای ادامه روند کاهش املاک تملیکی مازاد و تبدیل آنها به نقدینگی برای تزریق به سرمایه در گردش بانک واحدهای تولیدی در دستور کار بانک سپه در منطقه فارس قرار دارد.

 منابع بانک سپه در فارس به ۴۵ هزار میلیارد ریال رسید

منصوریان طبایی رقم سپرده‌های کل بانک سپه در استان فارس را تا پایان شهریورماه سال جاری، حدود ۴۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این مدت سپرده‌های مؤثر بانک سپه ۲۲ و میانگین سپرده نقدی ضمانت‌نامه‌ها ۱۲ درصد رشد داشته است.

رشد ۸۴ درصدی پرداخت تسهیلات به بخش صنعت فارس

مدیر شعب منطقه فارس ضمن اشاره به نقش صنعت و معدن در توسعه اقتصادی، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات بانک سپه در شش‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی و بازرگانی به ترتیب ۸۴، ۳۰ و ۲۳ درصد رشد داشته است.

پرداخت ۴۳ هزار فقره تسهیلات ازدواج

مدیر شعب منطقه فارس گفت: بانک سپه با پرداخت بیش از ۴۳۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ بیش از هزار میلیارد ریال در قالب طرح ضربتی پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج یاری کننده زوج‌های جوان استان فارس در آغاز زندگی مشترک بوده است.

 کمک به اقشار آسیب‌پذیر

مدیر شعب منطقه فارس به امضای تفاهم‌نامه بین بانک سپه و کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اشاره کرد و افزود: این بانک برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از شهریور سال گذشته تاکنون ۸۹۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۶۸ میلیارد ریال به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت کرد و ۷۴۰ فقره تسهیلات خوداشتغالی به مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال در اختیار آنها قرار داد.

وی افزود: بانک سپه طی ۱۲ ماهه اخیر ۱۴۳۵ فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به مبلغ ۲۹۶ میلیارد ریال و ۲۳۴۴ فقره تسهیلات حوادث قهری به مبلغ ۲۵۷ میلیارد در استان فارس پرداخت کرده است.

مشارکت در اجرای طرح‌های استراتژیک استان

مدیر شعب منطقه فارس، تصریح کرد: بانک سپه ضمن خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه و فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف با مشارکت در طرح‌های تولیدی و پروژه‌های عمرانی در توسعه استان نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی اضافه کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم، سیمان لامرد، کارخانه صنایع شیمیائی فارس، شیر پگاه فارس، صنایع الکترونیک شیراز، سردخانه سپیدان سلامت ازجمله طرح‌های استراتژیک اقتصادی و عمرانی است که با حمایت و تأمین مالی بانک سپه در استان فارس عملیاتی شده است.

 صدور ۱۵۵۰۰ کارت اعتباری

منصوریان طبایی ضمن تأکید بر ضرورت تحرک بخشیدن به بخش تقاضا برای کمک به رونق تولید، تصریح کرد: بانک سپه به‌منظور تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید از شهریورماه پارسال تا پایان شش‌ماهه اول امسال ۱۵ هزار و ۵۰۰ کارت اعتباری خرید در اختیار اقشار مختلف مردم در استان فارس قرار داده است.

وی افزود: کارت اعتباری صادرشده علاوه بر کمک به رفع مشکلات مردم به رونق تولید داخلی هم کمک می‌کند.

 توسعه خدمات الکترونیکی بانک سپه در استان

مدیر شعب منطقه فارس به رویکرد بانک سپه درزمینه توسعه خدمات الکترونیک اشاره کرد و گفت: برای خدمات‌رسانی مطلوب به مشتریان زمان توقف دستگاه‌های خودپرداز این بانک در سطح استان را ۵۰ درصد کاهش داده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه پایانه فروشگاهی بانک سپه در استان فارس فعال است.

 پایبند به مسئولیت اجتماعی

منصوریان طبائی گفت: بانک سپه در استان فارس با احداث ۲ مدرسه در روستاهای محروم سعی کرده است نقشی پررنگ در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد.

وی در پایان موفقیت‌های بانک سپه در استان فارس را حاصل ایجاد ساختار هدفمند در انجام فعالیت‌ها و ارائه خدمات بانکی به مشتریان و عزم و اراده کلیه کارکنان منطقه در تمامی سطوح برای دستیابی به اهداف و تعالی بانک سپه دانست و خاطرنشان کرد: تلاش مضاعف، هم‌افزایی و درک صحیح همکاران از شرایط و سیاست‌های کلان بانک تأثیر بسزایی در عملکرد و پیشرفت منطقه فارس در سال جاری داشته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا