نانوپودر کشنده موش وارد بازار شد

اکبر نیازی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ۹ سال پیش شهرداری تهران به دلیل خطرات استفاده از مرگ‌موش‌های رایج به دنبال محصول جدیدی بود که تنها روی موش‌ها اثرگذار باشد و خطری برای انسان و دیگر حیوانات نداشته باشد. از این رو کار روی مطالعه فیزیولوژی موش‌ها را آغاز کردیم و در نهایت با شناخت ویژگی‌های سیستم گوارش موش، سمی ویژه‌ موش‌ها تولید کردیم. البته این سم بعدها با انجام اصلاحاتی بهبود یافت به طوری که در حال حاضر می‌توان آن را یک محصول بی‌خطر و موثر برای از بین بردن موش‌ها دانست.

وی دوام بالای این سم را از دیگر مزیت‌ها آن می‌داند. در حالی که سم‌های رایج تنها چند هفته دوام دارند این سم نانویی می‌تواند سال‌ها دوام داشته باشد و در صورت تجزیه شدن نیز برای خاک کود محسوب می‌شود و اثرات مخرب زیست‌محیطی سم‌های رایج را ندارد.

نیازی درباره بازار این محصول گفت:در حال حاضر شهرداری‌ها متقاضی اصلی این محصول هستند و تاکنون شهرداری‌های تهران، اصفهان، مشهد، گرگان، مازندران، کرج، شهریار و شهرقدس از این فناوری استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: ترکیبات این محصول شامل نانوپودر پاششی سولفات کلسیم، آلژینات، ژله گیاهی، مواد معدنی، مواد پروتئینی، چربی و طعم‌دهنده‌های مختلف است که پس از فرآوری با فناوری نانو در بسته‌بندی ۱۰۰ گرمی به بهره‌برداری رسیده است. اثرگذاری این محصول به گونه‌ای است که موش پس از مصرف، به محل امن خود پناه برده و دچار انسداد دستگاه گوارش و ایست قلبی می‌شود.

وی گفت: این پودر مرگ موش برای کشتن گونه‌های متفاوت موش‌ها و به‌طور وسیعی در مزرعه‌ها، باغ‌ها و مکان‌های ذخیره‌سازی غذا و مواد فاسدشدنی قابل‌استفاده است. به طورکلی نانوپودر غیرسمی شُک در بخش‌های زراعت و باغبانی و واحدهای تولیدی و خدماتی سرپوشیده مانند سیلوها و انبارهای ذخیره، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، سالن‌های سرپوشیده، کارخانجات تولیدی، کارگاه‌ها، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، تأسیسات و اماکن دارای پوشش سقف قابل‌استفاده است.

نیازی خاطر نشان کرد: تاکنون این پودر مجوزهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان محیط زیست، سازمان حفظ نباتات کشور، گواهی نانومقیاس ستاد فناوری نانو و تاییدیه‌های دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان را کسب کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا