مراجعه سالانه بیش از 500 زوج خارجی به مراکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی

 عبدالحسین شاهوردی در بازدید از مرکز در حال ساخت رویان مهدیشهر در استان سمنان، افزود: از مهمترین فعالیت های سازمان جهاد دانشگاهی کشور پژوهش ها در زمینه رفع ناباروری و پزشکی تولید مثل است.وی گفت: تا پیش از فعالیت پژوهشکده رویان، زوج های نابارور بعد از بیماران قلبی، دومین گروهی بودند که برای درمان از کشور خارج می شدند.

وی ادامه داد: اکنون با فعالیت های امیدبخش پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی، نه تنها زوج های نابارور در ایران درمان می شوند، بلکه زوج های نابارور سایر کشورها نیز برای درمان به ایران می آیند.شاهوردی افزود: فعالیت های پژوهشکده رویان در بخش تولید مثل انگیزه خوبی برای توریسم درمانی است.
وی تصریح کرد: مسلمانان سایر کشورها خواهان حضور و درمان ناباروری در مراکزی که مسایل شرعی در آنها رعایت می ‍شود، هستند و به همین دلیل استقبال خوبی از پژوهشکده رویان ایران داشته اند. وی تحقیق در زمینه سلول های بنیادی، تولید، تکثیر و تمایز سلول ها را از جمله موفقیت های دیگر پژوهشکده رویان دانست و افزود: اکنون روش سلول درمانی در مدل های حیوانی در دست تحقیق است و در طرح هایی نظیر سلول درمانی، قلب، کبد، استخوان، غضروف، پوست و چشم، دستاوردهای خوبی کسب شده است.

معاون پژوهشی پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی ، بیوتکنولوژی را از دیگر زمینه های تحقیقات در این مرکز عنوان و خاطرنشان کرد: این زمینه تحقیقی که در اصفهان منجر به تولید نوترکیب ها و همانندسازی حیوانات شد، تجربه خوبی در صنعت دامپروری بود تا نسل های خوب دام پرورش بیشتری داشته باشد.
شاهوردی از مرکز در حال ساخت رویان شهرستان مهدیشهر در استان سمنان دیدن کرد.این مرکز با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دست تکمیل و قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد. در این بازدید مقرر شد برای تکمیل و تجهیز این مرکز 12 میلیارد ریال اعتبار از محل کمک های جهاد دانشگاهی کشور و منابع استانی اختصاص یابد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا