روز جهانی چک لیست

  • روز جهانی چک لیست

امروز، روز جهانی چک لیست است،چک لیست یکی از ابزارهای مدیریت فعالیت ها است که می تواند بر اساس آن یک فعالیت را مدیریت نمود.معمولا چک لیست ها برای کارهای نظارتی ، بازرسی و ممیزی کاربرد زیاد دارد .چک لیست ها در زمینه های زیادی کاربرد دارد و از کار های ساده گرفته تا کارهای بسیار پیچیده پزشکی و هوا فضا و…چک لیست ها به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل نمایید که تمام مواردی که باید انجام می شد فراموش نشده است.
 طی دهه 1930، هواپیماهای اولیه در جستجوی راههایی بودند که امکان پرواز را بسیار امن تر کرده تا از سقوط بیش از حد معمول در هنگام فرود جلوگیری کنند. پس از چندین مورد خرابی هواپیما  با هزینه های سنگین، یک گروه از خلبانان قبل از راه اندازی باند فرودگاه با این ایده که یک چک لیست ایجاد کنند کارشان را شروع به کارکردند. گفته می شود که ریشه های روز چک لیست می تواند به این رویداد منحصر به فرد منتهی شود.

  • روز نوجوان

8 آبان ماه ، روز شهادت محمد حسین فهمیده است. او نوجوانی 13 ساله بود که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید، به همین خاطر این روز به عنوان روز نوجوان و (بسیج دانش آموزی)  نامگذاری شد. این روز رو به  همه نوجوان های عزیز تبریک میگیم.

  • درگذشت قیصر امین پور

قیصر امین‌پور متولد  ۲ اردیبهشت ۱۳۳۸ بود. وی نویسنده، مدرس دانشگاه و شاعر معاصر ایرانی بود. او یکی از تأثیرگذارترین شاعران مرد در دوره انقلاب اسلامی است. اودر  ۸ آبان ۱۳۸۶ درگذشت.

  • تولد تئودور ولفگنگ هانش

تئودور ولفگنگ هانش متولد  ۳۰ اکتبر ۱۹۴۱ در شهر هایدلبرگ، آلمان است. وی  فیزیکدان آلمانی است که در سال ۲۰۰۵، یک چهارم از جایزه نوبل فیزیک را از آن خود کرد. جان هال و روی. جی گلوبر از دیگر کسانی بودند که این جایزه را بدست آوردند. آن‌ها این جایزه را برای توسعه لیزر و بدست آوردن فن نوسان‌های شانه‌مانند نور بدست آوردند.

  • درگذشت گوستاو لودویگ هرتز

گوستاو لودویگ هرتز متولد ۲۲ ژوئیه ۱۸۸۷ در هامبورگبود. وی فیزیک‌دان تجربی آلمانی بود. او و همکارش جیمز فرانک در سال ۱۹۲۵ به خاطر کشف قوانین برخورد الکترون‌ها به اتم مفتخر به دریافت جایزه فیزیک نوبل شدند.وی  در ۳۰ اکتبر ۱۹۷۵ در برلین در گذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا