بستری برای اشتغال 3 میلیون بیکار در کشور

به گزارش سینا پرس، محمد امین صمدی، مدیر عامل مجموعه کارپایه در مراسم رونمایی اپلیکیشن کارپایه به مزیت این سامانه اشاره کرد و اظهارداشت: کارپایه سیستمی یکپارچه و جانشینی مدرن برای راه های قدیمی و روش های سنتی مانند روزنامه و مجلات استخدمی است که از جمله برتری آن نسبت به سایر بسترهای سنتی و حتی مدرن و آنلاین کشور می توان به دسترسی راحت و رایگان بودن آن اشاره کرد.

وی افزود: هدف اصلی کارپایه اتصال مستقیم کارفرمایان و متقاضیان خدمات به کارجویان و متخصصان در سراسر کشور است. به عبارتی دیگر افراد فنی، جویای کار و… برای ایجاد حرفه ای در حوزه تخصصی خودشان نیاز به سرمایه گذاری های میلیاردی ندارند. این سامانه مانند بیلبوردی برای معرفی کارفرمایان و کارجویان است.

در کارپایه کارفرمایان به راحتی و کامالا رایگان می توانند برای مقاصد استخدامی تمام وقت یا اخذ خدمات فنی پاره وقت از کارپایه استفاده کنند. به طور کلی هدف عوامل کارپایه اشتغال حداکثری جامعه 3 میلیون نفری بیکاران است.

وی استفاده حداکثری از پتانسیل منابع ارزشمند انسانی و رونق در کسب و کارها را از جمله اهداف سامانه جامعه کارپایه عنوان کرد و گفت: این سامانه با بکارگیری تکنولوژی های روز دنیا توانسته است بخشی از نیازهای کارفرمایان و متخصصان جویای کار را برطرف کند. هم اکنون نیز در دو بستر سایت و اپلیکیشن موبایل در دسترس عموم قرار دارد.

وی تصریح کرد: همچنین کارپایه تنها بستری است که کارفرمایان می توانند از بین شش هزار عنوان شغلی، عنوان شغلی مورد نیاز خود را جستجو کرده و نزدیک و دورترین افراد را به روی نقشه مشاهده کنند و به رزومه، شماره تلفن و عکس کارجویان دسترسی داشته و در کمتر از چند ثانیه می توانند ده ها نفر را به روی نقشه مشاهده کنند.

وی عنوان کرد: هم اکنون کارجویان دارای سه ستاره هستند. افرادی که مشخصات فردی و نشانی شان را به طور کامل در سامانه بارگذاری کرده باشند و مدارک هویتی آنها با استعلام از فیش آب و گاز انطباق داشته باشد، یک ستاره دریافت می کنند.

در حال حاضر 250 هزار کاربر در این سامانه ثبت نام کرده اند که تاکنون بیش از پنجاه درصد آنها ستاره اول را دریافت کرده اند. افرادی هم که مدارک تخصصی و نمونه کارهایشان را در سامانه بارگذاری کنند ستاره دوم را دریافت می کنند. ستاره سوم نیز مربوط به سوء پیشینه افراد است.

صمدی خاطرنشان کرد: همچنین کارپایه ارزان ترین سیستم هوشمند خدمات و مشاغل برای کارجویان است که از هیچ کدام از طرفین( کارفرما و متخصص) هیچ کمیسیون و درصدی دریافت نمی کند و کارفرمایان می توانند از طریق تماس تلفنی مستقیم و ایجاد پیام با متخصصان در ارتباط باشند.

وی در پایان از راه اندازی نسخه این اپلیکیشن در سطح خاورمیانه و جهانی خبر داد و گفت: کاهش هزینه های ایاب و ذهاب، اشتغال زایی در شهرستان های دور افتاده و به صورت دورکاری، راه اندازی سامانه تاکسی و پیک اینترنتی نیز بخشی از مزایای بی شمار سامانه هوشمند کارپایه است.

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا