مصرف پنیر را کم کنید

تحقیق تازه ای در آمریکا رابطه بین مصرف زیاد لبنیات و افزایش خطر ابتلای به سرطان پروستات را اثبات کرده است.

محققان مرکز پزشکی مایو در آمریکا در تحقیق تازه ای که نتایج آن در Journal of the American Osteopathic Association چاپ شده اعلام کردند؛ تحقیقات قبلی نشان داده خطر سرطان پروستات در کشورهای غربی که لبنیات، منبع اصلی تامین کلسیم آنهاست بیشتر از کشورهای آسیایی است.

کشورهای آسیایی به جای مصرف زیاد لبنیات، میزان زیادی غذاهای گیاهی مصرف می کنند و قبلا ثابت شده این رژیم غذایی خطر سرطان پروستات را کاهش می دهد.

این تحقیق، تازه ترین مورد از تحقیقاتی است که نشان می‌دهد مصرف لبنیات در ابتلا به سرطان تاثیر دارد. پیش از این گروهی از پزشکان نسبت به مصرف پنیر هشدار داده بودند، زیرا تحقیقات نشان داده بود که مصرف پنیر می تواند خطر سرطان پستان را افزایش دهد.

دکتر «جان شین» سرطان شناس در کلینیک مایو و نویسنده اصلی این مقاله در یک بیانیه اعلام کرد: تحقیق ما درستی نگرانی ها از مصرف فرآورده های لبنی را نشان داد. این یافته ها همچنین مجموعه ای از شواهدی که مزایای رژیم گیاهی را اثبات می کند تقویت کرده است.

تحقیقات  نشان می‌دهد مصرف لبنیات در ابتلا به سرطان تاثیر دارد. پیش از این گروهی از پزشکان نسبت به مصرف پنیر هشدار داده بودند، زیرا تحقیقات نشان داده بود که مصرف پنیر می تواند خطر سرطان پستان را افزایش دهد.

محققان 47 مقاله که طی سال های 2006 تا 2017 منتشر شده را بررسی کردند که در مجموع یک میلیون نفر در آنها مورد آزمایش قرار گرفته بودند. با آنکه شین می‌گوید که تایید یافته‌های گروه تحقیقاتی او نیازمند مطالعات بیشتر است، اما این تحقیق تنها پژوهشی نیست که به تازگی انجام شده و رابطه بین لبنیات و سرطان را نشان می‌دهد.

در اوایل ماه جاری میلادی، گروهی شامل 12 هزار پزشک در سراسر ایالات متحده اعلام کردند که هورمون های تولید مثل موجود در پنیر می‌تواند خطر مرگ بر اثر ابتلا به سرطان پستان را افزایش دهد.

آنها در نامه سرگشاده‌ای از مسئولان سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) خواستند روی این پنیرها برچسب هشدار نسبت به وجود این هورمونها را نصب کنند.

این گروه، مطالعاتی را یادآوری کردند که رابطه بین مصرف پنیر و افزایش خطر سرطان سینه را نشان می دهد. در یکی از این تحقیقات اثبات شده بود که کسانی که پنیرهای چدار و خامه‌ای مصرف می کردند با افزایش 53 درصدی خطر ابتلا به سرطان پستان روبرو شده بودند.

مترجم: محسن حدادی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. فقط الکی تبلیغات میکنن. به این همه پژوهشی که شده ام توجه کنید توروخدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا