پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۰ عرضه می شود

قطعا کریسمس ۲۰۲۰ برای طرفداران پلی‌استیشن تعطیلاتی منحصر به فرد خواهد بود چرا که کنسول محبوب آنها پس از ۶ سال عرضه خواهد شد.

به گفته این شرکت از جمله پیشرفت‌های پلی استیشن ۵ می‌توان به سخت افزار سریع‌تر ، گرافیک بهتر و تغییر در نحوه عملکرد لرزش در کنترلرها اشاره کرد. بنابر گزارش‌ها پلی استیشن ۵ دارای یک هارد دیسک است که باعث کاهش زمان بارگذاری می‌شود.

سونی در سال ۲۰۱۴ کنسول "پلی استیشن ۴" را عرضه کرد که با استقبال افراد بسیاری مواجه شد. پلی‌استیشن ۴(PS ۴) نسل هشتم کنسول بازیهای ویدئویی شرکت سونی است. در طول کنفرانس اختصاصی معرفی این کنسول، سونی از دسته جدید دوال‌شاک چهار و از نسل جدید دوربین پلی‌استیشن به‌طور انحصاری برای این کنسول پرده برداری کرد. از ویژگی‌های این کنسول می‌توان به کنترلر دول‌شاک ۴، لایت بار (Light bar) جلوی دسته، تاچ‌پد و دکمه اشتراک‌گذاری اشاره کرد.  این کنسول در زمینه قابلیت‌های آنلاین ویژگی‌های جدیدی از جمله امکان بازی کردن در حین دانلود بازی، قابلیت اشتراک‌گذاری فراوان نظیر قابلیت مشاهده بازی در حال انجام توسط دیگران و به دست گرفتن کنترل بازی دیگران و امکان رایگان بازی کردن بازی‌ها به صورت آزمایشی پیش از خرید را فراهم آورده‌ است. همچنین سرویس‌های فیس‌بوک، توییتر و شبکه‌های استریم ویدئویی Ustream Twitch و YOUTUBE GAMING با پلی‌استیشن ۴ سازگار شده‌اند و دسترسی به آن‌ها نیز وجود دارد. همچنین دسته جدید دول‌شاک ۴، برای آسان‌تر شدن اشتراک‌گذاری، یک دکمهٔ اختصاصی برای این کار دارد.

"جیم رایان"(Jim Ryan) رئیس شرکت سونی گفت: ما می‌خواهیم از کنترلر دستی استفاده کنیم تا کاربر بتواند هنگام بازی به گونه‌ای غرق در بازی شود.

در اوایل سال جاری پس از ثبت اختراع برای یک دستگاه الکترونیکی ناشناخته جعبه مانند، گمانه زنی‌ها نسبت به کنسول بعدی این شرکت افزایش یافت.

PS۵ از فناوری رهگیری پرتو نیز پشتیبانی می‌کند. "رهگیری پرتو"(ray-tracing) یک فناوری دیجیتالی است که امکان پرتو واقعی‌تر از روشنایی را در محیط‌های سه بعدی مجازی موجود در بازی‌های ویدیویی مدرن فراهم می‌کند.

رایان در یک پست وبلاگ در وبسایت PlayStation گفت که کنترلر جدید پلی استیشن ۵ به واقعی‌تر کردن بازی و جذاب‌تر کردن در کنسول جدید کمک می‌کند. در کنترلر PlayStation ۵ دو دکمه وجود دارد. این دکمه‌ها مجهز به فناوری لمسی یا بساوشی هستند که لمس کردن را بهتر و سریع‌تر می‌کند. با فناوری لمسی(haptic) هنگام عبور از مزارع و یا چیدن گل و یا خوردن ماشین به دیوار حس واقعی به کاربر القا می‌شود.

سونی هنوز هیچ تصویری از کنسول PlayStation ۵ منتشر نکرده است اما آقای رایان گفت این شرکت در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را درباره کنسول به اشتراک خواهد گذاشت.

در اوایل سال جاری، "یوسوهیرو اوتوری"(Yusuhiro Ootori) مدیر فنی سونی یک اختراع را در موسسه ملی دارایی صنعتی برزیل ثبت کرد. سپس در ماه اوت دستگاهی الکترونیکی با نام نامشخص در پایگاه داده "سازمان جهانی مالکیت معنوی" ثبت شد که طرفداران دریافتند آنها احتمالا کنسول جدید بازی پلی استیشن را ثبت کرده‌اند زیرا کنسول بازی PS۴ نیز پیشتر توسط یوسوهیرو اوتوری ثبت شده بود و پس از آن نمونه اولیه این کنسول منتشر شد که "V" شکل بود که طرفداران دریافتند احتمالا عدد پنج(v یونانی) است و این به معنای عرضه PS۵ است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا