روز جهانی معلم

  • روز جهانی معلم

در سطح جهان و به پیشنهاد یونسکو روز ۵ اکتبر (۱۳ مهر) هر سال به عنوان روز جهانی معلم نامگذاری شده‌است.با این حال در بسیاری از کشورها از جمله ایران در روز متفاوتی جشن گرفته می‌شود.

  • انتشار اولین نسخه از هسته لینوکس

هسته لینوکس یک هسته سیستم‌عامل آزاد شبه یونیکس است که در ابتدا توسط لینوس توروالدز در سال ۱۹۹۱ ساخته شد و سپس با کمک توسعه‌دهندگان در سراسر جهان پیشرفت داده شد. توروالدز این پروژه را به صورت تفریحی آغاز کرد اما اکنون این هسته سیستم‌عامل بخشی از سیستم‌عامل گنو/لینوکس است که توسط میلیون‌ها نفر بر روی تلفن‌های همراه و رایانه‌های رومیزی و وب‌سرور‌ها در حال اجراست.

  • تولد ابراهیم حقیقی

ابراهیم حقیقی متولد سیزدهم مهرماه سال ۱۳۲۸ هجری شمسی در تهران است. حقیقی عضو انجمن تصویرگران کودک، انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، انجمن فیلمسازان مستند ایران است و نیز عضو هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تا سال ۱۳۸۲ش و دبیر هشتمین دوسالانه پوستر تهران در همین سال بوده است.او در رشته‌های فیلم، آنونس، گرافیک و عکس جوایز متعدد داخلی و خارجی را کسب کرده است و آثارش در نمایشگاه‌های بسیاری به نمایش درآمده‌اند. حقیقی از سال ۱۳۴۷ش تاکنون طراح کتب و مجلات گوناگون بوده و حتی برای فیلم، سریال و نمایش‌های مختلف غیر از ساخت تیتراژ، طراحی صحنه هم کرده است.

  • تولد رابرت هاچینگز گُدارد

رابرت هاچینگز گُدارد متولد  ۵ اکتبر ۱۸۸۲ بود. وی استاد و دانشمند آمریکایی پیشگام موشک سوخت مایع کنترل‌شونده است. او در ۱۰ اوت ۱۹۴۵در گذشت. گدارد اولین موشک سوخت مایع را در تاریخ ۱۶ مارس ۱۹۲۶ پرتاب کرد. بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۵ با پرتاب موشک‌های مختلف به سرعت ۵۵۰ مایل بر ساعت دست یافت.

  • درگذشت استیون پال جابز

استیون پال جابز متولد  ۲۴ فوریه ۱۹۵۵ در سان‌فرانسیسکوبود. وی  کارآفرین، مخترع، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود. در سال ۱۹۷۶، جابز ۲۱ ساله به‌همراه دوستش استیو وزنیاک ۲۶ساله، شرکت اپل را تأسیس کردند .او در ۵ اکتبر ۲۰۱۱ درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا