دستگاهی برای تصفیه آب بدون هدر رفت

عقیل امانی، مدیر عامل این شرکت با بیان این که این سیستم با حمایت و پشتیبانی مرکز رشد علم و فناوری سمنان برای نخستین بار در کشور عرضه شده و در دنیا بی نظیر است، اظهار کرد: دستگاه تولیدی ما عمر بسیار بالا و مصرف پایینی دارد. این سیستم دارای گواهی ثبت اختراع، تاییدیه عالی‌ترین مرجع علمی کشور، گواهی‌ نامه تست آب ورودی و خروجی از سازمان آب و فاضلاب و گواهی آنالیز آب از آزمایشگاه آب و خاک شاهرود است.

وی افزود: دستگاه‌های تصفیه آب خانگی موجود در بازار که با سیستم RO کار می‌کنند، به ازای هر لیتر آب تصفیه مقدار ۳ لیتر آب آشامیدنی را هدر می‌دهد و آن را به فاضلاب منتقل می‌کند؛ اما دستگاه تولیدی ما هدر رفت آب ندارد و تمام مراحل تولید آزمایشی و مراحل اتوماسیون دستگاه با موفقیت صورت گرفته و هم اکنون وارد بازار کشور شده است.

به گفته مدیرعامل این شرکت، عملکرد این دستگاه تصفیه ساده بنظر می‌رسد، اما از پیچیدگی بسیار علمی و تجربی برخوردار است. عملیات این سیستم جدید را به دو بخش می‌توان تقسیم کرد؛ موتور پرقدرت که علاوه بر تامین فشار آب مورد نیاز دستگاه از یک طرف و عمل تزریق دور ریز دستگاه با فشار لازم بدون برگشت به لوله آب خام از طرف دیگر تامین می‌کند، بخش نخست این دستگاه است.

وی ادامه داد: در بخش دوم در واقع عملیات بازچرخانی دورریز در یک سیکل نیمه بسته با آب خام مخلوط می‌شود و امکان مجدد آن به دستگاه نیز کم اثر و حتی بی‌اثر می‌شود، بطوریکه نه تنها عملیات فیلتراسیون دستگاه به خوبی صورت می‌گیرد و صدمه‌ای به بار نمی‌آورد، بلکه دو منظوره بودن فشار موتور نیز به لوله آب شهری فشار مضاعف وارد نمی‌کند.

امانی خاطرنشان کرد: تولید این دستگاه جدید ۷ مرحله‌ای و ۸ مرحله‌ای است. دستگاه مذکور پس از تصفیه، آب را به صورت آب قلیایی و Ph نرمال در می‌آورد و متناسب با سوخت‌وساز بدن آب را تصفیه می‌کند. ظرفیت تولید این دستگاه، ۲۰۰ لیتر در دوز است.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا