جذب دانشجوی خارجی فرصت گرانبهایی است

دکتر عبدالحمید علیزاده در گفتگو با سیناپرس با بیان اینکه به ویژه اینکه بسیار برایم جذاب بود که ببینم دانشگاه های کشور میل به مسیر تبدیل شدن به دانشگاه های نسل سوم و نسل چهارم را در خودشان نشان می دهند، عنوان کرد: دانشگاه های نسل سوم دانشگاه های مولد و کارآفرین و دانشگاه های نسل چهارم دانشگاه هایی هستند که وارد اجتماع شده و توانایی اثرگذاری بر آن را دارند.

وی تصریح کرد: در صورت وقوع این امر، مرجعیت اجتماعی دانشگاه تحقق پیدا می کند. این مفهوم بدان معناست که دانشگاه محل رجوع جامعه می شود. خوشبختانه، این موضوع به خوبی در این سمپوزیوم به چشم می خورد و از این رو، جا دارد به مدیران دانشگاه علم و فرهنگ برای دست یافتن به این مهم تبریک بگوییم.

علیزاده با بیان اینکه ما هم به سهم خودمان توانستیم در کنار این رویداد جشنواره فرهنگ ملل را برگزار کنیم که شاهد آن بودیم استقبال بسیار خوبی هم از آن به عمل آمد، خاطرنشان کرد: اساسا این آمادگی را داریم که در صورت اعلام نیاز از سوی سایر دستگاه ها، نهادها و دانشگاه ها همکاری هایمان را بیشتر کنیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر، حضور دانشجوی خارجی برای تحصیل در ایران، فرصت گرانبهایی است که در اختیار داریم. این شرایط مطلوب را در کشور فراهم کرده ایم و شاهد این هستیم که این فرآیند به تدریج در حال خروج از یک حالت سمبلیک و تبدیل به یک فرآیند اجتماعی است.

علیزاده افزود: به گونه ای که مشاهده می کنیم، دانشجویان در کنار سایر شهروندان در برپایی این رویداد فرهنگی، اجتماعی سهیم هستند. این اتفاقی است که دنبال می کنیم و در صورت تمایل سایر دستگاه ها و وزارتخانه ها برای همکاری و مشارکت در این حوزه از این اتفاق، استقبال می کنیم.

گفتگو: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا