ناسا فضاپیمای اوریون سفارش داد

ناسا برنامه های بلندپروازانه ای برای ارسال فضانوردان به ماه در ۲۰۲۴ میلادی دارد. اما به نظر می رسد این تنها برنامه ناسا نیست. سازمان فضایی آمریکا تصمیم دارد ماه را به مکانی قابل سکونت برای انسان تبدیل کند و برای این منظور به تعداد زیادی فضاپیما نیاز دارد.

در همین راستا ناسا اعلام کرده قرار داد جدیدی برای تولید فضاپیمای اوریون با  شرکت لاکهید مارتین امضا کرده است. قرارداد تولید فضاپیمای اوریون با هدف پشتیبانی از ۱۲ ماموریت پروژه آرتمیس بسته شده است.

محور این قرارداد قابلیت استفاده دوباره از فضاپیما و حضور مستمر در سطح ماه است. طبق قرار داد لاکهید مارتین باید تا اواخر ۲۰۳۰ میلادی حداقل ۶ و حداکثر ۱۲ فضاپیمای اوریون بسازد. 

در حال حاضر ناسا مشغول آزمایش سیستم های ایمنی و موتورهای فضاپیمای اوریون است. این فضاپیما برای انتقال ایمن فضانوردان به ماه و بازگرداندن آنها ساخته شده است.

البته ساخت فضاپیماهایی برای سفر به ماه چندان ارزان نیست.  ناسا ۳ فضاپیمای اوریون برای ماموریت های آرتمیس ۳ تا ۵ به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار سفارش داده است. این سازمان فضایی تصمیم دارد سه فضاپیمای اوریون دیگر نیز تاپایان سال مالی ۲۰۲۲ میلادی برای ماموریت های ۶تا ۸ به ارزش ۱.۹ میلیارد دلار سفارش دهد. 

ناسا امیدوار است هر کدام از فضاپیماها را حداقل یک بار استفاده کند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا