طرح ترسیب کربن در 20 استان کشور در حال اجراست

خداکرم جلالی روز شنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی در بیرجند، با بیان اینکه پروژه ترسیب کربن از 10 سال پیش آغاز شده افزود: امروز این طرح به یک مدل کارآمد و قابل اجرا در سطح کشور تبدیل شده است.

وی توسعه روستایی و تکیه بر سرمایه های اجتماعی در کنار سرمایه های مالی را از جمله معیارهای اساسی و جامع نگر در این طرح اعلام کرد و گفت: فقر یکی از عوامل تخریب سرزمین بوده و از طرفی تخریب سرزمین نیز می تواند فقر را بوجود آورد لذا موضوع ریشه کنی فقر با توانمند سازی جوامع از اهمیت زیادی برخوردار است.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: طرح ترسیب کربن بر اساس برنامه های برنامه عمران ملل متحد یا UNDP، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و تسهیلات جهانی زیست محیطی یکی از موفق ترین طرح ها در کشور می باشد.

جلالی، مشارکت مردمی را عامل اصلی موفقیت در اجرای پروژه ترسیب کربن دانست و افزود: اجرای این طرح در خراسان جنوبی موجب ایجاد 500 فرصت شغلی شد و توانمند سازی جوامع روستایی را به دنبال داشت.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، انجام 15 هزار هکتار عملیات بوته کاری، جنگل کاری و بذرپاشی برای جلوگیری از بیابانزایی را در خراسان جنوبی را از مزایای اجرای طرح ترسیب کربن با وجود خشکسالی های پیاپی در این استان ذکر کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور هم در این دیدار با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به آب شرب در روستاها دارد گفت: طی پارسال 6 هزار و 700 روستا با تانکر آبرسانی سیار شده است.

سید ابوالفضل رضوی با اشاره به اینکه در سال جاری 400 میلیارد تومان بودجه آبرسانی به روستاها اختصاص یافته گفت: داشتن کشور توسعه یافته و شهر سالم در گرو توسعه روستاهاست.

وی افزود: امروز عمده حاشیه نشینان روستاییان هستند که وضعیت اقتصادی خوبی ندارند لذا توجه به روستاها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رضوی بر احیای فرهنگ کار و تلاش در جامعه تاکید کرد و افزود: متاسفانه سیاست های گذشته موجب شده تنبلی جای کار و تلاش را بگیرد و مشکلاتی را در جامعه بوجود آورد.
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا