فاصله زمانی تهران با شهرهای مهم با اتوبوس چه قدر است؟

همیشه یکی از سوالات اصلی هر مسافری قبل از تهیه بلیط اتوبوس، فاصله زمانی و مسافت شهر مبدا با شهر مقصد است. دانستن فاصله زمانی شهر مبدا با شهر مقصد می‌تواند در مدیریت و برنامه‌ریزی سفر برای مسافرین، بسیار با اهمیت باشد.

خب حالا می‌خواهیم به این سوال جواب بدهیم که فاصله زمانی تهران، پایتخت پرجمعیت ایران با شهرهای تبریز، مشهد، کرمان، اصفهان و اهواز با اتوبوس چه‌قدر است؟ قبل از جواب به این سوال، باید بدانیم که عوامل زیادی مانند: شرایط آب‌و‌هوایی، تاخیر در حرکت اتوبوس، نوع اتوبوس و نحوه رانندگی راننده و …. می‌توانند روی فاصله زمانی مسافرت با اتوبوس از تهران به سایر شهرها تاثیر بگذارند، اما ما در این مطلب فرض خواهیم کرد که تمامی شرایط مساعد برای یک مسافرت خوب با اتوبوس مهیا است. در نتیجه با دانستن این موارد، در ادامه به بررسی فاصله زمانی تهران با سایرشهرهای بزرگ کشور مانند: مشهد، تبریز، اصفهان، کرمان و اهواز خواهیم پرداخت.

فاصله زمانی تهران با شهر تبریز با اتوبوس

تبریز یکی از زیباترین و صنعتی‌ترین شهرهای ایران است. شهر تبریز شهری صنعتی و پیشرفته بوده که در فصول مختلف سال، مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. مسافرات از تهران به تبریز با اتوبوس، می‌تواند یک سفر خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی باشد. حتما قبل از خرید بلیط اتوبوس تهران-تبریز می‌خواهید بدانید که فاصله زمانی این دو کلان شهر ایران با هم چه‌قدر است. در جواب این سوال باید گفت، که مسافت تهران تا تبریز حدودا 625 کیلومتر بوده و فاصله زمانی این دو شهر از هم با اتوبوس، نیز تقریبا هشت ساعت است.

فاصله زمانی تهران با شهر اصفهان با اتوبوس

اصفهان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران، با مردمی خون‌گرم و مهمان‌نواز است که هر ساله مسافران زیادی برای بازدید از این شهر تاریخی به این شهر سفر می‌کنند. مسافت زمینی تهران تا اصفهان، حدود 435 کیلومتر بوده که فاصله زمانی این دو شهر را با اتوبوس به شش‌و‌نیم تا هفت ساعت می‌رساند. بعد از رزرو بلیط اتوبوس تهران-اصفهان، خود را برای سفری مهیج و فراموش‌نشدنی آماده کنید، چون قطعا مسافرت با اتوبوس از تهران به اصفهان، یک سفر هیجان‌انگیز خواهد بود.

فاصله زمانی تهران با شهر مشهد با اتوبوس

مشهد نگین گردشگری زیارتی و مذهبی ایران است. هر ساله چندین میلیون نفر از راه‌های زمینی و هوایی خود را به شهر مقدس مشهد می‌رسانند تا به زیارت امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان بروند. مسافران زیادی با اتوبوس از تهران به این شهر سفر می‌کنند. مسافت زمینی تهران تا مشهد حدود 900 کیلومتر و فاصله زمانی تهران تا مشهد با اتوبوس، تقریبا 14 تا 15 ساعت است.

فاصله زمانی تهران با شهر کرمان با اتوبوس

کرمان سومین شهر با ارتفاع بالای از سطح دریای ایران است که اقلیمی معتدل دارد. ترکیب نیمه‌کویری بافت شهری کرمان با اقلیم معتدل این شهر، حس خاصی به مسافران و گردشگران آن می‌دهد. اقلیمی معتدل، بناهای تاریخی کرمان را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری با اتوبوس برای مسافران تهرانی که بیشتر ایام سال را در هوایی گرم سپری می‌کنند، تبدیل کرده است. فاصله زمینی تهران تا کرمان حدود 925 کیلومتر است. فاصله زمانی تهران تا شهر کرمان با اتوبوس نیز حدود 12 تا 13 ساعت است. رزرو بلیط اتوبوس علی بابا، یکی از بهترین روش‌ها برای خرید بلیط اتوبوس تهران-کرمان بدون دغدغه وقت و ترافیک است. شما در علی بابا می‌توانید صندلی خود را انتخاب کنید.

فاصله زمانی تهران با شهر اهواز با اتوبوس

با نزدیک‌شدن ایام سرد و خنک سال، سفر به شهرهای گرم ایران می‌تواند بسیار لذت بخش و مفرح باشد. اهواز نیز شهری با اقلیم گرم و مردمی بسیار خون‌گرم و مهمان‌نواز است. مسیر اتوبوس و جاده‌ای تهران تا اهواز را می‌توان از دو مسیر زمینی 820 کیلومتری یا 880 کیلومتری پیمود. یکی از مسیرهای اتوبوس تهران-اهواز از شهر اراک گذشته که 820 کیلومتر بوده و مسیر دیگر از نزدیکی شهر همدان عبور می‌کند که حدود 880 کیلومتر است. فاصله زمانی تهران با شهر اهواز حدودا 12 تا 14 ساعت با توجه به انتخاب یکی از دو مسیر زمینی، خواهد بود.

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که دانستن اطلاعاتی درباره مسافت بین شهرها و فاصله زمانی آن‌ها، می‌تواند کمک بزرگی به مدیریت و برنامه‌ریزی سفر مسافران کند. بنابراین همیشه بعد از خرید بلیط اتوبوس سعی کنید که فاصله زمانی شهرتان را با شهری که قصد مسافرت به آن را دارید، پیدا کنید، تا سفرتان هرچه بهتر باشد و برنامه‌ریزی بهتری نیز برای سفر داشته باشید.

البته نباید از یاد ببرید که همیشه فاصله زمانی شهرها با هم را باید تقریبی در نظر گرفت، چون عواملی مانند: شرایط آب‌و‌هوایی، خرابی اتوبوس، رخدادهایی دیگر مانند بیماری مسافران یا نحوه رانندگی راننده و نوع اتوبوس نیز بر فاصله زمانی شهرها با هم، تاثیر مستقیم دارند. بنابراین همیشه فاصله زمانی را حدودی در نظر بگیرید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا