با کاهش وزن به جنگ کلسترول بد بروید

 اولی «کلسترول بد» و دومی «کلسترول خوب» هم نامیده می شوند. وجود کلسترول خوب برای برخی از مهمترین کارکردهای بدن مانند حفاظت از عصب ها، تولید برخی هورمون ها و ساختن بافت های سلولی مفید است.اما تجمع بیش از حد کلسترول بد در بدن می تواند تاثیر معکوس داشته باشد.
کلسترول بد می تواند باعث بیماری های قلبی از جمله سکته، حمله قلبی، دیابت و غیره شود. همچنین به طور بالقوه به چاقی کمک می کند و شما را در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری های دیگر قرار می دهد. وقتی سطح کلسترول شما بالا است معمولا هیچ علامتی مشاهده نمی کنید و همین امر نگران کننده است. پایش مرتب و انجام منظم آزمایش خون می تواند به بررسی سطح کلسترول کمک کند و از شروع بیماری های خطرناک جلوگیری کند. در اینجا ما به شما چند راه ساده برای کاهش کلسترول بد را به شما می گوییم.
1- چربی ترنس نخورید. چربی های ترنس اساسا چربی های غیر اشباع هستند. این چربی ها در غذاهایی مانند آوکادو، روغن گیاهی، کره بادام زمینی و غیره وجود دارد.
2- فیبرهای محلول بخورید. بنابر یک مطالعه که در مجله متابولیسم به چاپ رسیده است خوردن فیبرهای محلول که در خوراکی هایی مانند جو، آجیل، دانه ها، حبوبات و غیره وجود دارد می تواند به کاهش کلسترول بد در بدن کمک کند.
3- مرتب ورزش کنید. ثابت شده است ورزش های سبک مانند پیاده روی و نرمش، سطح کلسترول خوب را افزایش و کلسترول بد را کاهش می دهد؛ ورزش های شدید هم میزان کلسترول بد را در بدن کاهش می دهد.
4- استفاده از دخانیات را متوقف کنید. سیگار کشیدن کلسترول بد را در بدن افزایش می دهد و به بدن اجازه نمی دهد کلسترول بد را برای تجزیه به کبد بفرستد.
5- آب بنوشید. تا می توانید آب بنوشید. تحقیقی در دانشگاه لوما لیندا ثابت کرد که نوشیدن آب می تواند به شسته شدن کلسترول بد از بدن کمک کند.

مترجم:محسن حدادی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا