رسانه،استارت آپ هارا ازتلاش بی هدف نجات می دهد

طبیعتا، کشور ما هم از این قاعده مستثنی نبوده و در حوزه فناوری و بازار دانش بنیان فعالیت های متعددی انجام داده که یکی از این فعالیت ها، رشد و گسترش استارت آپ ها بوده است.

اغلب کارشناسان و دست اندرکاران معتقدند که، استارت آپ ها نیازمند سرمایه و بازار عرضه هستند و این مهم بر کسی پوشیده نیست، اما توجه به این نکته ضروری است که رسانه ها و به ویژه رسانه های نوین نیز در روند فعالیت های این شرکت ها نقش بسزایی ایفا می کنند.

درست است که رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی عمر زیادی در کشور ما ندارند اما، با این وجود تاثیر بسزایی در زندگی روزمره افراد گذاشته اند. از این روست که در حوزه استارت آپ ها، فعالیت آنها، نحوه تبلیغات و میزان فروش آنها می توان با اطمینان از میزان ضریب نفوذ این رسانه ها صحبت کرد.

 نقش رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی به قدری حائز اهمیت است که وجود محدودیت هایی که در کشورمان پیرامون شبكه های اجتماعی وجود دارد نیز نتوانسته است ماهیت این نوع از رسانه ها را تغییر دهد.

به ویژه با اهمیتی که در عصر حاضر رسانه های غیر رسمی و شبكه های اجتماعی در بین مخاطبان و کاربران پیدا کرده اند امروزه این نوع رسانه ها، نقش مهمی در ارتباط شركت های استارت آپی با مردم برای عرضه محصولاتشان ایفا می کنند.

رسانه ها به مثابه ریسمانی بلند و محکم، استارت آپ ها را از چاه تلاش کردن‌های بی انتها برای جذب مشتری بالا کشیده و به آنها کمک شایانی می کنند. به گونه ای که استارت آپ ها با استفاده از خبرگزاری‌ها و شبکه های اجتماعی می توانند تا حد زیادی مقبولیت و اعتمادی را که نیاز دارند، در میان جامعه هدف خود به دست آورند.

قطعا در این عرصه ارتباط گرفتن و فعالیت در خبرگزاری‌ها می تواند نقش تعیین کننده ای در موفقیت یک شرکت استارت آپی داشته باشد.آپی

 نقش رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی به قدری حائز اهمیت است که وجود محدودیت هایی که در کشورمان پیرامون شبكه های اجتماعی وجود دارد نیز نتوانسته است ماهیت این نوع از رسانه ها را تغییر دهد.

البته این محدودیت ها مشکلاتی را سبب شده است به عنوان مثال، در کشورهای پیشرفته رسانه های نوین فعالیت های ارزشمندی پیرامون فروش محصولات و خدمات و ارتباط مستقیم با مردم ایجاد می کنند، که متاسفانه به دلیل مسائل متعددی که وجود دارد، هنوز در ایران چنین رسالتی برای رسانه ها وجود ندارد.

این در حالیست که، معرفی استارتاپ ها، ظرفیت ها و فرصت هایی که در ارائه خدمات بهینه به جامعه ایجاد می کنند، در زمره حمایت هایی است می تواند برای فراهم کردن عرصه حضور فعال تر و پررنگ تر استارتاپ ها در کشور صورت بگیرد که رسانه ها در تحقق این مهم نقش ویژه ای را ایفا می کنند.

در هرحال، توجه به این نکته ضروری است که رسانه ها و نه فقط رسانه های رسمی و دولتی، می توانند با معرفی دستاوردها و کارکردهای شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها نقش اساسی در حمایت از این حوزه ایفا کنند.

گزارش: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا