روز جهانی هپاتیت

  • روز جهانی هپاتیت

۲۸ جولای (6 مرداد) هر سال روز جهانی هپاتیت یا به عبارتی پیشگیری از هپاتیت نام نهاده شده است و هدف آن آگاه سازی انسان‌ها نسبت به راه‌های انتقال و کنترل این بیماری رو به رشد در جهان است. در سراسر جهان ۴۰۰ میلیون انسان به هپاتیت های بی و سی مبتلا هستند.

سالانه یک میلیون و نیم نفر بدلیل این بیماری جان خود را از دست می دهند . با این وجود که می توان بسیاری از این مرگ و میر ها را پیشگیری کرد. هپاتیت نیاز به توجه دارد.

پس از آن می توانیم هر روزه زندگی ۴۰۰۰ انسان را نجات دهیم. شعار امسال روز جهانی هپاتیت می گوید هپاتیت را حذف کنید. در واقع این شعار اشاره به سرمايه گذاري براي حذف هپاتيت دارد.

  • روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

بازسازي فني و حرفه ‏اي متناسب با بازار، کار يکي از عمده‏ ترين اهداف برنامه‏هاي دولت است. هم‏چنين در همين راستا، يکي از اهداف اصلي دفتر آموزش و پرورش فني و حرفه ‏اي به‏ روز کردن تجهيزات کارگاه‏ها و آموزشگاه‏ ها متناسب با روند پيشرفت تکنولوژي در جامعه است. نوسازي و بازسازي ساختارها، امکانات و ارتقاي کيفيت آموزش ‏هاي فني و حرفه ‏اي و علمي – کاربردي و توسعه مراکز آموزشي فني و حرفه ‏اي، فناوري اطلاعات و ارتباطات با حداکثر مشارکت بخش خصوصي و تعاوني و بهره‏ گيري از همکاري‏هاي بين‏ المللي، استفاده از توان و امکانات بخش ‏هاي دولتي و غيردولتي در توسعه آموزش‏هاي فني و حرفه ‏اي و علمي – کاربردي و نيازسنجي و برآورد نيروي انساني کارداني مورد نياز و صدور مجوز لازم و حمايت به ‏منظور تأسيس و توسعه مراکز آموزشي دوره‏ هاي کارداني در بخش خصوصي و تعاوني مي‏تواند در جهت گسترش مهارت‏هاي فني و حرفه‏اي در کشور مفيد فايده واقع گردد.

  • درگذشت گاسپار مونژ

گاسپار مونژ رياضي ‏دان معروف فرانسوي در دهم مه سال 1746م در شهر كوچك بون فرانسه به دنيا آمد.مونژ به مطالعه بعضي از شاخه ‏هاي هندسه، جاني دوباره بخشيد و كار وي نقطه شروع شكوفايى فوق‏ العاده آن رشته در سده نوزدهم بود.گاسپار مونژ سرانجام در 28 ژوئيه 1818م در 72 سالگي جان سپرد. در حالي كه با اختراع هندسه ترسيمي كه بدون آن، ساخت ماشين‏هاي مدرن و عمارات عظيم ميسر نيست، ميراث بزرگي از خود به جاي گذاشت.

  • یوهان سباستیان باخ

یوهان سباستیان باخ متولد ۲۱ مارس ۱۶۸۵ بود . وی آهنگساز و نوازنده ارگ و هارپسیکورد اهل آلمان بود که آثارش برای دسته آواز، ارکستر و تک‌سازها، تقریباً تمام انواع متفاوت موسیقی دوره باروک را دربرمی‌گیرد و موسیقی آن دوران را به بلوغ خویش رسانده‌است. با وجود اینکه او شکل تازه‌ای را از موسیقی ارائه نکرد، ولی توانست سبکِ شایع در موسیقی آلمان را با فنون کنترپوان، غنی سازد.

این فنون، مبنی بر تنظیم چیدمان هارمونیک و موتیف در مقیاس کوچک و بزرگ بود و همچنین سازواری ریتم‌ها و بافت‌های برگرفته از موسیقی کشورهای دیگر چون ایتالیا و فرانسه را شامل می‌شد.وی در ۲۸ ژوئیه ۱۷۵۰ درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا