ربات ها هم صاحب پوست و احساس می شوند

محققان دانشگاه ملی سنگاپور موفق به ساخت نوعی پوست مصنوعی شده اند که ضمن احساس دما و فشار می تواند، سیگنال ‌های عصبی را 1000 برابر سریعتر از سیستم عصبی انسان انتقال دهد؛ شاید روزی این پوست بتواند برای اعضای مصنوعی یا درک و احساس ربات ها از محیط اطراف، بکار برده شود.

تمامی حسگرهای این دست مصنوعی، با کمک یک سیم به یکدیگر اتصال یافته اند به همین دلیل می توانند به صورت همزمان فشار یا دمای وارد شده به کل دست را احساس کنند.

به گزارش ایسنا، بنجامین تی، سرپرست این پژوهش در این خصوص اظهارداشت: سیستم‌ های الکترونیکی این پوست مصنوعی به گونه ای طراحی شده ‌اند تا حسگرهای آنها فشار و دما را یک به یک و به نوبت احساس کنند.

وی با اشاره به اینکه بررسی جداگانه هر حسگر، به زمان بسیاری نیاز دارد، گفت: اگر 1000 حسگر در اختیار ما باشد که بررسی هر کدام تنها به یک میلی‌ ثانیه زمان نیاز داشته باشد، کل فرآیند بررسی، فقط یک ثانیه به طول می انجامد.

به گفته وی، این پوست مصنوعی می ‌تواند سیگنال ‌های عصبی را1000 برابر سریعتر از عصب ‌های پوست انسان انتقال دهد. این فناوری به ربات‌ها این امکان را فراهم می کند تا مانند انسان‌ها، پوست داشته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا