تصاویر فضایی برتر روزهای اخیر منتشر شد

فضانوردان "ایستگاه فضایی بین‌المللی" هنگامی که از ایالت "لوئیزیانا"و رودخانه "می‌سی‌سی‌پی" عبور می‌کردند. تصویر یک طوفان گرمسیری را از منظر فضا به ثبت رساندند.

فرود هایابوسا -۲ بر سیارک ریوگو

چند روز پیش فضاپیمای ژاپنی "هایابوسا ۲"(Hayabusa۲) مجدداً و برای بار دوم موفق به جمع‌آوری داده از سیارک "ریوگو ۱۶۲۱۷۳ "(۱۶۲۱۷۳ Ryugu) شد و موفق شد روی سطح این سیارک فرود آید.

یکی از دوربین‌های هایابوسا -۲ هم از این لحظه فرود عکس گرفت.

رصد خورشید گرفتگی توسط "پروبا ۲"

فضاپیمای "پروبا 2"( PROBA-2) آژانس فضایی اروپا موفق به رصد خورشید گرفتگی از آمریکای جنوبی شد. چندی پیش مردم آرژانتین و شیلی شاهد پدیده "خورشید گرفتگی کامل" بودند.

زمین و ماه و ستارگان در یک قاب

فضانوردان "ایستگاه فضایی بین‌المللی"(ISS) که هم‌اکنون تعداد آنها به سه تن می‌رسد، عکسی جالبی از زمین و آسمان شب گرفتند.

این فضانوردان توانستند تابش‌های اتمسفری زمین که توسط ماه و منظره شب ستارگان برجسته‌تر شده است را از فضا نظاره‌گر باشند.

تصویر زیر زمانی رؤیت و ثبت شد که فضانوردان بر فراز ۲۵۶ مایلی از بالای اقیانوس آرام در حال گردش به دور زمین بودند.

مکان دقیق‌تر ثبت عکس هم جنوب شرقی جزایر هاوایی است.

رعد و برق و ستاره‌های دنباله دار

نور شهرها، ستارگان و طوفان‌های رعد و برق این تصویر زیبا را خلق کرده‌اند. این تصویر از فضا دیده شده است.

"کریستینا کخ" از فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی این تصویر را از فراز ۲۲۰ مایلی زمین ثبت کرد.

پیش به سوی مریخ

یک دوربین به نام "CLUPI" که متعلق به کاوشگر " اگزومارس" است، در حال مطالعه یک سنگ مریخی در زمین است تا برای سفر به مریخ در سال ۲۰۲۰ میلادی آماده شود.

این سنگ مریخی که "Exhibit 0102.226" نام گرفته است، در سال ۲۰۰۱ میلادی در کشور امان کشف شد و در ظاهر شبیه به یک سنگ به نظر می‌رسد ولی در واقع تکه‌ای از مریخ است و زمانی از مریخ جدا شد که یک سیارک یا دنباله‌دار به سطح سیاره سرخ اصابت کرد و تکه‌های آن را به سمت زمین پرتاب کرد.