کاهش واردات فرآورده های گیاهی و سنتی

مهناز خانوی درباره ممنوعیت واردات فرآورده‌های طبیعی و سنتی اظهارداشت: هم اکنون توانمندی تولید کنندگان ایرانی به قدری است که نیازی به افزایش واردات فرآورده ‌های گیاهی و سنتی نداریم؛ البته فرآورده‌ های وارداتی پیشین که مجوز واردات دارند و اعتبار آن‌ها هنوز به پایان نرسیده است، می‌ توانند همچنان واردات محصولات خودشان را ادامه دهند؛ معمولا مجوز واردات فرآورده‌های طبیعی و سنتی ۴ سال است.

وی با تاکید بر اینکه دیگر مجوز جدید برای برای واردات فرآورده‌ های طبیعی و سنتی صادر نمی شود، افزود: فرآورده‌ های طبیعی و سنتی که موعود اعتبار واردات آنها به پایان رسیده است، دیگر تمدید اعتبار نمی‌ شوند. تنها واردات محصولاتی مورد نیاز که فراورده مشابه آن در داخل تولید نمی شود و انجمن ها معتقدند که وجود آنها در بازار ضروری است، به شکل محدود وارداتشان ادامه پیدا می کند.

وی به باشگاه خبرنگاران گفت: ما لیستی از فرآورده‌ های وارداتی را در اختیار انجمن ‌ها قرار می‌ دهیم تا تولید کنندگان داخلی بتوانند این محصول ها را تولید کنند. مثلا پیاسکلیدین از جمله فرآورده هایی بود که اغلب پزشکان آن را تجویز می کردند. این دارو تولید داخلی نداشت به همین دلیل ما مجوز صادرات آن را صادر کرده بودیم اما پس از آنکه لیستی از فرآورده‌ های وارداتی در اختیار انجمن ها قرار گرفت، تولید کنندگان به سمت تولید این محصول رفتند.

به گفته مدیر کل اداره فرآورده‌های طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو، هم اکنون ۱۱ پروانه برای تولید این محصول صادر شده و کشور در واردات چنین فرآورده هایی بی نیاز شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا