گذر از دنیای فیزیکی به دنیای مجازی

با ظهورو گسترش روز افزون تکنولوژی، همزمان فضای مجازی وشبکه های اجتماعی درحال دگرگون ساختن زندگی فردی و اجتماعی افراد می شوند. جاذبه و لذت بخش بودن این نوع شبکه ها سبب شده تا جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان آن را بپذیرد و به عنوان فضای جایگزین فضای فیزیکی آن را قبول کنند.

اغلب شبکه های اجتماعی و در این بحث مشخصا توییتر برای بسیج مردم در هنگام بلایای طبیعی، بیماری های مسری و اخیرا به عنوان بستر ارتباطی در هنگام تغییرات و جنبش های اجتماعی و سیاسی استفاده می شود.

با توجه به حجم وسیع اطلاعاتی که هر روزه توسط کاربران در این شبکه اجتماعی ارسال می شود، متمایز کردن اطلاعات مفید و با ارزش از سایر اطلاعات بی ارزش و تعیین افرادی که این اطلاعات را تولید و انتشار می دهند و میزان تاثیرگذاری آنها بسیار مهم است.

به دلیل اهمیت این موضوع مقاله ای تحت عنوان «گذر از دنیای فیزیکی به دنیای مجازی:شناسایی رهبران عقاید و افراد تاثیر گذار در شبکه اجتماعی توییتر»، به بررسی روش های مختلف برای تعیین نقش افراد در هنگام توییت کردن، جهت مطالعه نقش شبکه ها و سایر رسانه های اجتماعی در تولید و انتشار پیام ها و اخبار مهم و همچنین روش های یافتن افراد تاثیر گذار می پردازد و در نهایت بهترین روش برای تشخیص و اندازه گیری افراد کلیدی و نقش آنها را معرفی می کند.

بر اساس این گزارش، مقاله «گذر از دنیای فیزیکی به دنیای مجازی:شناسایی رهبران عقاید و افراد تاثیر گذار در شبکه اجتماعی توییتر» که در پنجمین کنفرانس وب پژوهی دانشگاه علم و فرهنگ ارائه شد توسط آروین میزبان و هادی صبوحی از دانشکده مکاترونیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تالیف شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا