اهمیت پژوهش در حوزه شیلات

راسل برودی (Russell Brodie) فاغ التحصیل زیست شناسی دریایی از موسسه فن آوری فلوریدا (Florida Institute of Technology) است و در حال حاضر سازمان تحقیقات شیلات در آب های شمال شرقی فلوریدا را اداره می کند . 

از چه زمانی وارد عرصه پژوهش در حوزه شیلات شدید؟

در سال 1997 کار خود را برای هیات حفاظت حیات وحش و ماهی های فلوریدا در آزمایشگاه حوزه رودخانه ایندین  و همچنین در شیلات مستقل مانیتورینگ در آب های شمال شرقی فلوریدا آغاز کردم . در سال 2001 در پی برنامه های شیلات مستقل به آزمایشگاه FWRI دانشگاه جکسون ویل نقل مکان کردیم . از سال 2002 تا کنون سمت مدیریت تحقیقات برنامه های شیلات مستقل مانیتورینگ به من واگذار شده است .

درحال حاضر در چه حوزه ای مشغول پژوهش هستید؟

از فعالیت های متداول ماهانه من ، برداشت نمونه های دریایی از شمال شرق فلوریدا ، مطالعه و بررسی ماهی های تپه های دریایی ( تخم ریزی و زندگی ماهی های  Red Snapper و ماهی های grouper ) پژوهش هایی در مبحث حداقل جریان در رودخانه سنت جانز (St. Johns River) است .

نتایج پژوهش های شما چگونه ودر چه مراکزی مورد استفاده قرار می گیرد؟

داده های به دست آمده از این پروژه های تحقیقاتی برای درک زندگی گونه های مختلف دریایی جمع آوری می شود که از نظر اقتصادی و تکثیر و تولید بسیار حائز اهمیت هستند .  این اطلاعات برای ارائه تخمین و برآورد فراوانی نسبی گونه ها ، اندازه و سن ساختار جمعیت ، توزیع و الگوهای مورد استفاده زیستگاه ها به کار می رود .

بزرگترین دستاورد پژوهشی که تاکنون کسب کرده اید چیست ؟

بزرگترین دستاورد زندگی حرفه ای من ، فعالیت در برنامه شیلات مستقل مانیتورینگ در آب های شمال شرقی فلوریدا و نقش داشتن در راه اندازی آن بوده است . در ابتدا در این  آزمایشگاه ما با چهار پرسنل کار خود را آغاز کردیم و من رشد و گسترش آن را در این سال ها نظاره گر بودم در حالی که نقش مهمی در پژوهش ها و فعالیت های آن داشته ام و این موضوع بسیار خوش آیند به نظر می رسد .

بزرگترین چالش  در حوزه کاری شما کدام است ؟

بزرگترین چالش زندگی من مدیریت و نظارت در پروژه های مختلف و کمک های مالی آزمایشگاه و موازنه ساختن فعالیت های اداری است و برنامه ریزی و تدارکات از سخت ترین جنبه این فعالیت ها محسوب می شود .

آیا زمینه کاری که در حال حاضر در آن فعالیت دارید ، از ابتدا مورد علاقه تان بوده است ؟

خیر، رشته تحصیلی دانشگاهی من معماری بوده که در دانشگاه سیراکیوز (Syracuse University) ایالات متحده امریکا به پایان رساندم . اما به سرعت متوجه شدم که می خواهم در زمینه های علمی فعالیت داشته باشم برای همین وارد این مبحث شدم . البته باید متذکر شوم که هنوز احساس خوبی نسبت به معماری دارم .

برای کسانی که به زمینه کاری شما علاقمند هستند چه توصیه ای دارید ؟

بهترین توصیه من به افرادی که قصد دارند وارد این حرفه شوند این است که تجربه علمی به دست آورند . آن ها می توانند این کار را یا از طریق کارآموزی و یا فعالیت های داوطلبانه در پروژه های مرتبط انجام دهند . تجربه بیشتر باعث می شود تا شما بهتر خود را نشان دهید و پیشرفت بهتری نیز خواهید داشت .

منبع
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا