اختلال خواب آلزایمر را تشدید می کند

 عوارض منفی کمبود خواب شامل کاهش حافظه، استرس، افسردگی، بروز مشکلات روحی، دیابت و چاقی بر کسی پوشیده نیست. تحقیقات نشان می دهد که این عوارض مشکلات بیماران آلزایمر را شدید تر می کنند. 

اغلب بیماران مبتلا به آلزایمر از اختلال و آپنه خواب (قطع موقتی تنفس در خواب) رنج می برند. مطالعات نشان می دهد که اختلال خواب و آلزایمر رابطه متقابلی دارند و اختلال خواب می تواند یکی از مهمترین دلایل آسیب مغز و آلزایمر باشد. 

استفاده از غذای سبک در وعده شام، تاریک کردن کامل اتاق و خارج کردن تجهیزاتی مانند موبایل و لپ تاپ ، پیاده روی در طول روز و استفاده از عطر گلاب در اتاق و رختخواب، در کاهش اختلال خواب موثر هستند.

بیماری پیشرونده آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار فرد می شود. این بیماری معمولا پس از 60 سالگی دیده می شود ولی دلیل آن همیشه کهولت سن نیست و عوامل ژنتیکی، سکته مغزی و شوک عاطفی نیز می توانند منجر به این بیماری شود.

علاوه بر کاهش حافظه، اختلال در گفتار و عدم توان انجام امور روزانه و اختلال در ریتم شبانه روزی بدن نیز از عوارض آلزایمر محسوب می شوند. 

در آمریکا در هر 67 ثانیه، یک نفر به آلزایمر مبتلا می شود و در حال حاضر بیش از 5 میلیون نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا هستند.

به گزارش ایرنا از ساینس،پیش بینی می شود که تا سال 2050 میلادی، تعداد مبتلایان به آلزایمر به 14 میلیون نفر برسد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا