وابستگی نسل جوان به تلفن های هوشمند

مطالعات جدید پژوهشگران اروپائی نشان دهنده وابستگی شدید نسل جوان به استفاده از اینترنت و تلفن های همراه هوشمند و سایر تجهیزات مشابه مانند تبلت ها است . برای نمونه در این مطالعات مشخص شد که تنها در کشور ایتالیا 11 میلیون و 200 هزار نفر از این جوانان که در فاصله سال های 1980 تا 2000 میلادی متولد شده اند ، به طور دائم به اینترنت وصل هستند .

این پژوهش ها و آمار گیری های مرتبط با آن  توسط شرکت بزرگ نیلسن company Nielsen و با همکاری و کمک شرکت یاهو Yahoo اجرائی شده است  . در این مطالعات مشخص شد که 76 درصد از جوانان بین 18 تا 34 سال به صورت روزانه به اینترنت متصل هستند و بیشتر آن ها از تلفن های همراه هوشمند خود برای این موضوع استفاده می کنند .

این نسل جدید که از آن ها با عنوان نسل اینترنت یاد می شود به طور متوسط 161 دقیقه در طول روز را به اینترنت متصل بوده و از طریق تلفن های همراه خود در شبکه های اجتماعی حضور داشته ، با دوستان خود گفتگو کرده و از اپلیکیشن های گوناگونی استفاده می کنند . بر اساس این مطالعات ، 69 درصد از میزان استفاده تلفن های همراه نسل جوان به وبگردی و استفاده از اینترنت تعلق دارد . در این میان پس از استفاده جهت اینترنت ، بیشترین استفاده از تلفن های همراه هوشمند ، جهت تصویر برداری و استفاده از اپلیکشن های غیر اینترنتی مانند دوربین است .

موضوع بسیار جالب در این زمینه ، عدم استفاده از اس ام اس یا پیامک های مخابراتی است که بر اساس این مطالعات ، استفاده از این امکانات ویژه ، تقریبا منسوخ شده است . موضوع قابل تامل در این پژوهش ها ، فراموش شدن استفاده اصلی از تلفن های همراه است که دیگر مفهوم مطلق تلفن همراه را نداشته و بیشتر در حوزه های دیگری فعالیت می کند . بر این اساس تنها 14 درصد از استفاده روزانه کاربران از تلفن های همراه هوشمند خود ، جهت برقراری تماس و تلفن زدن به دیگران ، تعلق دارد .

بسیاری از این جوانان مبالغ زیادی را صرف خرید متعلقات و اپلیکیشن های مربوط به تلفن های همراه خود کرده و این موضوع حتی در زمان بحران اقتصادی اخیر نیز ادامه داشته است . این مساله در صورتی عنوان می شود که بر اساس مطالعات انجام شده ، 55 درصد از کاربران تلفن های همراه هوشمندی که در این مطالعات به آن ها پرداخته شده است ، هنوز در خانه والدین خود زندگی کرده و از نظر اقتصادی به آن ها وابسته هستند . در این میان 26 درصد از جوانان فوق ، دلیل ماندن در کنار والدین خود را مهیا بودن شرایط بهتر زندگی و امکانات بیشتر دانسته و 17 درصد نیز عنوان کردند برای فرار از دردسر های زندگی انفرادی مانند پخت و پز و شستشوی لباس و مرتب کردن خانه ف ترجیح می دهند در کنار والدین خود باقی بمانند .

در این جامعه مطالعاتی تنها 16 درصد افراد به صورت مجرد و مستقل زندگی کرده و 16 درصد نیز ازدواج کرده و البته فاقد بچه هستند . 13 درصد از این جوانان نیز دارای یک فرزند یا بیشتر هستند .

به هر حال آن چه که بدیهی است ، رواج روز افزون و گسترده استفاده از تلفن های همراه در زندگی روزمره جوانان امروزی است که این استفاده ، به نوعی همراه با اعتیاد و استفاده افراطی همراه شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا